امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    94640

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:42 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

شورای شهر گنبد - تایید صلاحیت ۹۱.۶ درصد داوطلبان حضور در شورای شهر گنبد و اینچه‌برونترکمن نیوز:  معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: با پایان مهلت بررسی شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات این شهرستان از سوی هیات نظارت گلستان، صلاحیت ۱۶۳ داوطلب معادل ۹۱.۶ درصد کل ثبت‌نام‌کنندگان عضویت در شوراهای این ۲ شهر تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  عبدالقدیر کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی ۲ شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون ۱۸۰ داوطلب شامل ۱۴۹ مرد و ۳۱ زن نام‌نویسی کردند که صلاحیت ۱۵ داوطلب معادل ۸.۴ درصد کل ثبت نام کنندگان تایید نشد.

وی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر، ۱۶۰ نفر شامل ۱۲۹ مرد و ۳۱ زن برای عضویت در شورای شهر گنبدکاووس و ۲۰ مرد برای عضویت در شورای شهر مرزی اینچه برون ثبت نام کردند که ۲ نفر از ثبت نام کنندگان شورای شهر گنبدکاووس قبل از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی انصراف دادند و صلاحیت ۱۷ مرد و چهار زن توسط هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات گنبدکاووس احراز نشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: پس از بررسی شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده برای عضویت در شوراهای اسلامی ۲ شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان گلستان، صلاحیت ۶ نفر تایید و ۱۵ نفر رد شد.

وی همچنین از نام نویسی هزار و ۲۱۶ داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی مناطق روستایی گنبدکاووس خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و ۲۵ نفر شامل ۹۶۹ مرد و ۵۶ زن برای عضویت در شوراهای ۱۳۸ روستای بخش مرکزی و ۱۹۱ داوطلب شامل ۱۸۲ مرد و ۹ زن برای عضویت در شوراهای ۳۱ روستای بخش مرزی داشلی برون این شهرستان ثبت نام کردند.

کریمی بابیان اینکه تا قبل از آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان ثبت نامی توسط مراجع قانونی چهار نفر در بخش مرکزی و یک نفر در بخش داشلی برون گنبدکاووس انصراف دادند، افزود: تاکنون و پس از بررسی صلاحیت‌ داوطلبان از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان، صلاحیت هزار و ۱۹۹ نفر معادل ۹۹ درصد داوطلبان ثبت نامی این ۲ بخش تایید و صلاحیت ۱۲ نفر معادل کمتر از یک درصد احراز نشد.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین و به لحاظ وسعت و تعداد روستاها بزرگترین شهرستان در استان گلستان است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با نخستین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز