امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    27397

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:23 | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

انصاری 300x200 - به جای محدود کردن جامعه، هنجارها را تقویت کنیمیادداشت- یک عضو حزب اتحاد ملت گفت:وقتی یک انسان ملزم به رعایت الزامات اخلاقی می‌شود خود به خود کنش و رفتارش بر پیرامون و فراپیرامونش تاثیر می‌گذارد. به جای محدود کردن جامععه هنجارها را تقویت کنیم.

تورکمن نیوز–  به نقل از ایسنا، غلامرضا انصاری در ارتباط با ضرورت توجه به افکار عمومی و پرهیز از ایجاد ناهنجاری‌ها در جامعه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امروز مردم ایران اظهار کرد: تحقق آزادی مشروع در همه عرصه‌های اجتماعی ضروری‌ترین اتفاق جامعه ما است. طبع انسان به گونه‌ای است از هر چیزی که منع شود بیشتر به سمت آن گرایش پیدا می‌کند. مدیریت فضای فرهنگی و اجتماعی نیازمند نگاه جدیدعلمی است.

 

وی ادامه داد: وقتی بتوانیم در بخش اجتماعی و فرهنگی تولیدات فاخرمتناسب با شرایط مکان و زمان را داشته باشیم و همچنین قدرت تحلیل و تجزیه میان خوب و خوب‌تر و بد و بدتر در جامعه وجود داشته باشد و از سوی دیگر کنش‌گران اجتماعی ما بتوانند تفاوت جایگاه‌ها بین بد و بدتر و خوب و خوب‌تر را تبیین کنند و جامعه بتواند این داده‌های فرهنگی را به صورت آزاد نقدو انتخاب کند، شرایط‌مان بهتر خواهد بود.

این فعال سیاسی افزود: از سوی دیگر اگر ساختار اخلاقی جامعه را به سمت انضباط اجتماعی پیش ببریم توانایی‌مان بااستفاده ازسرمایه های اجتماعی در بهبود شرایط ارتقاء می یابد. یک أصل پذیرفته شده اجتماعی است ،وقتی انگشت اتهام را به سمت دیگری می‌گیریم سه انگشت دیگر متوجه خودمان خواهدبود، بنابراین ما برای اصلاح جامعه هم باید از فرد یعنی از خودمان شروع کنیم. وقتی یک انسان ملزم به رعایت الزامات اخلاقی می‌شود خود به خود کنش و رفتارش بر پیرامون و فراپیرامونش تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: توجه به پرورش بایدبالاتر از سطح توجهی است که به آموزش می شود،وآموزش مکمل پرورش است. آموزشهای ماامروزه بیشتر توجه به آموزش است ،در حالیکه در یک جامعه توسعه یافته باید بیشتر به پرورش توجه کنیم. پرورش فرهنگی و اجتماعی در رابطه با هنجارهای شناخته شده و قابل قبول اجتماع از ضروریات یک جامعه توسعه یافته است. اگر پرورش را ملاک اصلی کارهای تربیتی خود قرار دهیم خود به خود آموزش هم منطقی پیش می‌آید. امروز در دوران مدرسه بچه از روزی که وارد مکان آموزشگاهی می‌شود فقط توجه به موفقیت فردی دارد،کنکور را می‌بیند و متوجه می‌شود که هر کسی که بیشتر پول داشت و امکانات داشت رتبه بهتری در این رقابت به دست می‌آورد.

انصاری سپس گفت: عدالت آموزشی و پرداختن به اولویت امر پرورش و آموزش در شرایط فعلی اولویت است. اگر جامعه ما روزی به جایی رسید که ارزش معلم بالاتر از ارزش وزیر،وکیل و مسئولین بود و هم از بعد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جایگاه رفیعی پیدا کرد تمام افراد باهوش و توانمند به سمت آموزش هدایت می‌شوند. امروز اگر از کودکان سطوح ابتدایی هم سوال بپرسیم که چه کاره می‌خواهید بشوید شغل‌هایی مثل پزشکی و مهندسی که در آن پول وجود دارد را نام می‌برند در حالیکه اگر ما ارتقاء نظام آموزشی را داشته باشیم که منزلت معلم همان می‌شود که می‌گوییم معلمی شغل انبیاست شرایط جامعه‌مان متفاوت خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید با آموزش‌های فراگیر و رسانه‌ای جامعه را آماده پذیرش هنجارهاوالزامات ارتقاء اجتماعی نمائیم، که باید حقوق خود و دیگران را رعایت کنیم، دروغ نگوییم و از رفتارهای هنجارشکنانه دوری کنیم در این صورت پالایش جامعه رخ می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: برخورد با آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها قطعا باید بر اساس گسترش هنجارها صورت بگیرد. در این صورت است که مردم الگوی هنجار را میان ناهنجاری‌ها انتخاب می‌کنند. نگاه ما در بخش اجتماعی در چهل سال گذشته توسعه اجتماعی را مبتنی بر رفاه اجتماعی قرار نداده است؛ علت‌ها را نشناختیم، بلکه به معلولیت پرداختیم. گذاشته‌ایم آسیب‌هایی مثل اعتیاد و کودکان خیابانی و…به وجود بیاید بعد برایش محل نگهداری پیدا کنیم در حالیکه کشورهای توسعه یافته که ما معتقدیم ارزش‌های اخلاقی و دینی ما از آنها بالاتر است آسیب‌ها را ازباپرداختن به علتهاوپیچیدن نسخه مناسب برای درمان اساسی توجه و جلوی بروز آن را می‌گیرند. امروز آنها اکثر زندان‌هایشان را به مراکز فرهنگی تبدیل کرده‌اند؛ چه شده است که ما روز به روز بر زندان‌هایمان می‌افزاییم؟

وی همچنین گفت: به جای اینکه به بخش اجتماعی نگاه صدقه‌ای داشته باشیم باید به سمت توسعه علمی بخش اجتماعی، فرهنگی حرکت کنیم.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز