امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    74856

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:36 | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

کنفرانس 300x169 - برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع کرونا ویروس در ترکمنستانترکمن نیوز:  مقام‌های ترکمنستان میزبان یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع مراقبت‌های بهداشتی-درمانی همزمان با تداوم بحران شیوع کروناویروس در جهان بودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به نقل از خبرگزاری آناتولی، کنفرانس مذکور که شرکت کنندگان می‌توانستند از طرف یک ویدیولینک در آن شرکت داشته باشند، در محل ساختمان وزارت امور خارجه ترکمنستان در شهر عشق آباد، پایتخت این کشور با میزبانی از ۶۰ نماینده متعلق به ۲۰ کشور برگزار شد.

ترکمنستان تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلای به ویروس کووید-۱۹ در این کشور را گزارش نکرده است.

رشید مردوف، وزیر امور خارجه و معاون رئیس کابینه وزیران در دولت ترکمنستان در سخنرانی در این اجلاس گفت، کشور وی آماده است تا تجارب خود را با دیگر کشورها و سازمانهای بین‌المللی در خصوص تدابیر اتخاذ شده علیه کروناویروس به اشتراک بگذارد.

او به صحبتهای قربان قلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان در ملاقات اینترنتی سران جنبش عدم تعهد در تاریخ چهارم مه درباره کروناویروس اشاره و بر اهمیت تدابیر مربوط به پیشگیری و ریشه کن سازی ویروس تاکید کرد.

وی ادامه داد، در خصوص این موضوع در پیش گرفتن یک رویکرد سیستماتیک به همراه ارائه منابعی ملموس برای تامین مالی الزامی است. او همچنین خاطرنشان کرد، “دیپلماسی دانش”، به اشتراک گذاشتن دانش درباره درمان، داروها و تجهیزات محافظت شخصی امروزه اهمیتی حیاتی دارند.

وزیر امور خارجه دولت ترکمنستان در ادامه خاطرنشان کرد، بردی محمدوف پیشنهاد تشکیل یک شورا از دانشمندان حوزه پزشکی را داده و از اعضای سازمان ملل خواسته تا برای مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ متحد شوند.

مردوف با تاکید بر حمایت ترکمنستان از سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد، کشورش قرار است میزبان یک کارگروه ویژه سازمان بهداشت جهانی با هدف نظارت بر تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس باشد.

او ادامه داد: ما آماده پذیرفتن این هیات در عالی ترین سطوح هستیم.

نورمحمد امانپسوف، وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان هم گفت، دولت متبوع وی اقدام به ایجاد یک کمیسیون ویژه مقابله با اپیدمی بیماری و همچنین تشکیل مقرهای عملیاتی بین سازمانی با خدمات بدون توقف برای مساله شیوع کروناویروس تحت نظارت وزارت بهداشت کرده است.

به گفته وی، ترکمنستان دست به اتخاذ گامهایی همچون تقویت تدابیر ضدعفونی و بهداشت در مرزها، معلق ساختن موقتی ترافیک مسافری و تنها مجاز کردن حمل و نقل باری، ایجاد نقاط ویژه ضدعفونی سازی در مبادی ورودی به کشور برای خودروها و حمل و نقل ریلی و اجرای مشترک پروژه ای با سازمان بهداشت جهانی به هدف آمادگی برای پاسخ به سناریوی پدیدار شدن موارد ابتلا به بیماری در کشور زده است.

وی افزود: ترکمنستان همچون کشورهای دیگر، افرادی که از خارج به این کشور بیایند را برای مدت دو هفته به قرنطینه در بیمارستانهای ویژه منتقل می‌کند.

در جریان کنفرانس مذکور شرکت کنندگان به تبادل نظر درخصوص تشکیل یک مکانیزم جهانی برای حل وضعیتهای بحرانی پرداختند. همچنین شرکت کنندگان توافق کردند تامین بهداشت و درمان برای همه مردم متکی به فرآیند توسعه پایدار است.

چندین تن از معاونان وزرای بهداشت کشورها به همراه اساتید برجسته دانشگاه و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشورهایی شامل بلاروس، جمهوری آذربایجان و گرجستان به صورت مجازی در این کنفرانس شرکت کرده و به تبادل تجارب کشورهایشان در خصوص مبارزه با شیوع بیماری پرداختند.

همچنین مقامات ارشد و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک خارجی و سازمان‌های بین‌المللی، اصحاب مطبوعات و خبرنگاران چند رسانه خارجی به همراه سیاستمداران، اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات عالی نیز در این کنفرانس شرکت داشتند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز