امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

dootar hamayesh gorgan 300x200 - برگزاری همایش منطقه ای دوتارنوازان در گلستانگلستان-ترکمن نیوز-  رئیس حوزه هنری گلستان از برگزاری همایش منطقه ای دوتار نوازان در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری در گرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،   نقی محمد نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و طی این چهار دهه عواملی از درون و بیرون کشور تلاش کردند تا این انقلاب به ثمر نرسد.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت ایران، انقلاب اسلامی و حماسه مردم در سال ۱۳۵۷ را ندیدند و بیش از ۵۳ درصد جمعیت هم دوران دفاع مقدس را ندیدند و درک نکردند.

محمدنژاد از برگزاری همایش منطقه ای دو تار نوازان در نیمه دوم بهمن ماه خبر داد و افزود: از آنجایی که در استان گلستان اقوام گوناگونی ساکن هستند و دوتار ساز مشترک بیشتر اقوام است تصمیم به برگزاری همایش منطقه ای دو تار نوازان گرفتیم که در کنار آن کار پژوهشی آن هم انجام می شود.

وی ادامه داد: در زمان حیات مرحوم عطاالله صفرپور بخشی از خاطرات وی به عنوان نخستین گروه نمایشی که به دفاع مقدس اعزام شدند، ثبت شد و قرار بر این شده تا در کتابی به مناسبت یادبود او رونمایی شود.

محمدنژاد گفت: هنرمندان حوزه هنری تلاش کردند به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی آرمان های انقلاب اسلامی را در تولیدات خود نشان دهند و در همین راستا مستند موشن گرافی چهل چراغ در چهل قسمت ساخته شده که در رسانه ملی به نمایش در خواهد آمد.

 

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

https://turkmensnews.com

منبع:mehr

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز