امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    94830

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:17 | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

مشترک ایران ازبکستان 300x182 - برنامه‌ریزی برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستانترکمن نیوز:  معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیرجمهوری ازبکستان در تهران در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی با ازبکستان در خرداد ماه، گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نشست با بهادر عبدا… اف، ضمن بررسی توافقات انجام شده در نشست‌های پیشین، در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور گفتگو کرد.

همچنین در این دیدار در مورد برگزاری دور دوم مذاکرات سند یادداشت تفاهم تجارت ترجیحی، نهایی کردن پیش نویس سند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک، برگزاری جلسه با اتاق های بازرگانی دو کشور جهت تقویت فعالیت بخش خصوصی دو کشور و آمادگی جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی ازبکستان در تهران در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک تبادل نظر و مقرر شد تا پیش از برگزاری نشست پیگیری شود.

خاطر نشان می‌سازد، با توجه به اهمیت پیوند و تعامل بیشتر بخش‌های خصوصی دو کشور، مقرر شد سند همکاری میان اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان نیز همزمان با برگزاری اجلاس تنظیم و آماده امضا شود.

گفتنی است، حجم مبادلات تجاری کشورمان با ازبکستان در سال گذشته حدود 256 میلیون دلار برآورد شد که از این رقم 165 میلیون دلار صادرات ایران به ازبکستان و 91 میلیون دلار واردات از این کشور بوده است. اقلام عمده صادراتی کشورمان را ماشین آلات، محصولات کشاورزی و مقاطع و محصولات آهنی و فولادی و پتروشیمی تشکیل داده و عمده کالاهای وارداتی از ازبکستان نیز شامل نخ، پنبه و کلرور پتاسیم است.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز