امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    92310

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:24 | ۰۹ فروردین ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

مجلس خلق مصلحتی 300x151 - بررسی اولین دوره انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی در ترکمنستانترکمن نیوز:  اولین انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی ترکمن روز گذشته در ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  برای اولین بار در ترکمنستان  انتخابات اعضای خلق مصلحتی و مجلس ملی در استانها و شهر «عشق آباد» با رای گیری مخفی و براساس رأی گیری غیرمستقیم برگزار شد.

 در مجموع 231 عضو خلق مصلحتی از استانها و شهر عشق آباد در این انتخابات شرکت کردند که توسط کمیسیون های انتخاباتی  ثبت شدند.

بدین ترتیب 37 نفر در استان آخال، 39 نفر در استان بالکان، 39 نفر در استان داش آغوز،  38 نفر در استان لباپ ، 39 نفر در استان مرو و 39 نفر در شهر عشق آباد بودند.

 امروز جو جدی در هر شش مرکز رای دهی حاکم بود، ساعت 10 صبح با صدای سرود ملی ترکمنستان روند رای گیری آغاز شد.

انتخابات اعضای خلق مصلحتی به صورت رقابتی برگزار شد، 112 نامزد ثبت شده توسط کمیسیون انتخابات برای 48 کرسی نامزد شدند و به آنها فرصت های برابر داده شد. بنابراین، برای هر کرسی 3— 2نفر رقابت می‌کردند.

نظارت مستقل بر روند انتخابات، در چارچوب اختیارات آنها توسط 440 ناظر ملی از احزاب سیاسی، سازمان های عمومی، گروه های شهروندان معرفی شده توسط کاندیداها انجام شد که انتخابات به روشی باز ، شفاف و مطابق با قانون انجام شود ضمن اینکه همه شرایط برای انتخاب شایسته ترین نامزدهایی که باعث احترام و اعتماد هموطنان بود، فراهم شد.

انتقال به ساختار دو مجلس نهاد قانونگذاری – خلق مصلحتی و مجلس ملی مطابق با رویه دموکراتیک جهانی و ملی است که اصول و هنجارهای حقوق بین الملل به طور کلی در نظر گرفته شده بود.

با بسته شدن مراکز اخذ رأی ، 98/7 درصد اعضای خلق مصلحتی از استانها و شهر عشق‌آباد در انتخابات شرکت کرده بودند. کمیسیون های انتخابات استانها و شهر عشق‌آباد شمارش آرا را به پایان رسانده اند.

 کمیسیون مرکزی انتخابات این انتخابات را معتبر اعلام کرد و نتایج آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

 

گردآوری: گروه بین الملل ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع: farsnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز