امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    88420

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:10 | ۱۹ دی ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

عبدالکریم جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس 300x188 - برای مقابله با مصیبت ارتباط‌مان را با خداوند متعال و دوستی با رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم بیشتر کنیمترکمن نیوز:  امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: خداوند متعال این بلا و مصیبت بزرگ (کرونا) را که همه ی انسان های عالم را گرفتار خود کرده، بخصوص در کشورهای مسلمان و کشور عزیزمان محو و نابود نماید. خداوند به همه بیماران و دردمندان شفای عاجل و به درگذشتگان رحمت واسعه و به مصیب دیدگانی که براثر ابتلا به بیماری کرونا و سایر بلایا عزیزان خود را از دست داده اند صبر و شکیبایی عطا نماید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   آخوند عبدالکریم جاور پیش از نماز جمعه این هفته 19 دیماه 99 اظهار کرد: بلاشک این گرفتاری که به نام کوید 19 نامگذاری شده، مصیبت کوچکی نیست و حدود یکسال است که بر دنیا حاکم شده و همه مناسبات اجتماعی از جمله مراسم معنوی نماز جمعه را تحت تاثیر قرار داد است.

?️در تاریخ اسلام چنین چیزی نبوده و یا به ندرت پیش آمده که نماز جمعه با وجود امنیت در جامعه به تعطیلی کشیده شده باشد.

?️اصل حقیقت چیست و چه باید کرد؟ اهل اسلام ریشه و حقیقت این بلا را درکجا باید جستجو کنند.

?️ عوامل مصیب بار بسیارند مثل زلزله، سیل یا آتش سوزی و …، مصیب تنها در بلایای طبیعی خلاصه نمی شود بلکه هر آنچه برای وجود انسان ها ناشایست و ناگوار باشد،مصیب است.

?️خداوند متعال درکلام الله مجید و در سوره شورا آیه 30 سرمنشاء مصیبت ها، چه جانی، مالی و در همه شئونات زندگی و مسائل اجتماعی را بیان داشته است؛ همه ی مصیبت ها برگرفته از اعمال و کردار خود انسان ها است.

?️ باید به گذشته خود بنگریم که چه کرده کرده ایم و چه اعمالی را حتی به نام اسلام و مسلمانی انجام داده ایم.

?️ الله متعال مصیبت را به اندازه اعمالمان بر ما نازل کرده و گرفتار می نماید. باید به خود بیاییم و استغفار کنیم تا خداوند رحمان گناهان ما را بخشیده و بلایا را از ما دور کند.

?️امروز این بلای جهانگیر بسیاری از خانواده ها و انسان ها را گرفتار خود کرده و به سرعت در حال گسترش و جهش است و جوامع را تحت تاثیر و موجب استرس روحی و روانی گردیده است.

?️برای مقابله با این مصیبت و درمان این وضعیت باید ارتباط مان را با خداوند متعال و دوستی با رسول الله (ص) از آنچه که هست بیشتر کنیم.

?️ یکی از داروهای معنوی رفع بلایا صلوات فرستادن به محمد مصطفی (ص) است. هرچه بیشتر صلوات بفرستیم به نورانیت پیامبر (ص) بیشتر متصل خواهیم شد و دلهایمان از پلیدی ها پاک خواهد شد.

?️ریشه پاکی انسان ها، داشتن ایمان قلبی به خداوند متعال است. اگر ایمان مسلمان قلبی باشد همه ی افکار، اعمال و کردار وی انسانی و در جهت رضایت الله متعال خواهد بود.

?️روایت است که اگر ابتدا و انتهای هر دعایی با ذکر صلوات همراه باشد، دعا مستجاب می شود.

?️هرچه صلوات بیشتر گفته شود محبت ها بیشترخواهد شد و هرچه بیشتر استغفار و دعا کنیم بیشتر دعاهایمان مستجاب می شود.

?️ بخصوص روز و شب های جمعه صلوات بفرستید زیرا که حضرت محمد (ص) می فرماید: هرکس شب و روز جمعه بر من صلوات بفرستد در روز قیامت شفیع و شاهد وی خواهم بود. هیچ سعادتی ارزشمند تر از شفاعت رسول اله برای نجات از عذاب الهی نیست.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز