امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

چی لایروبی قره سو 300x200 - برای لایروبی مصب رودخانه ها نیاز به تجهیزات و دستگاه های قوی تری استبندرترکمن-ترکمن نیوز-  فرماندار ترکمن در حاشیه بازدید از مصب رودخانه قره سو و ورودی آب دریا در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبکه گلستان گفت: برای لایروبی مصب رودخانه ها نیاز به تجهیزات و دستگاه های قوی تری است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ الیاس هیوه چی اظهار کرد: تاکنون این دستگاه ها به ما کمک کرده است  و توانستیم بصورت هشتی در مسیر جریان آب دو شاخه ایجاد کنیم و از مسئولین درخواست کرد برای لایروبی کامل مصب رودخانه ها، دستگاه های قوی تر با بیل های بازو بلند متحرک و شناور اعزام کنند تا جریان آب در مسیر رودخانه ها باعث پسزدگی آب در روستاها نشود.
وی افزود: در طول مدت این بحران، ستاد مدیریت بحران شهرستان شبانه روز در حال تلاش برای خدمات رسانی به همشهریان در حوزه شهر و روستاها بالاخص در مسیر رودخانه قره سو هستند.
فرماندار با اشاره به این که ورودی قره سو به شهرستان، از روستای یامپی شهرستان آق قلا شروع می شود، تصریح کرد: همانطور که شاهد هستید حدود ده میلیون مترمکعب پشت روستای یامپی جمع شده که این حجم آب به سمت ما درحال حرکت است البته با همت بخشداران، دهیاران، شوراها و مردم در روستاها دیواره رودخانه قره سو را در روستاها مستحکم می کنیم تا در صورت پسزدگی آب، وارد خانه ها و زمین های مردم نشود.
وی افزود: مشکل ما در تنگی معبر آب است تنها جریان اصلی رودخانه قره سو با توجه به گرفتگی آن، دو شاخه کردن قره سو کمک می کند که آب بیشتری به سمت دریا هدایت شودو جریان آب در رودخانه را کمتر کند اما با توجه به اینکه امکانات ما محدود است دستگاه های قویتری لازم است تا بتوانیم با لایروبی دهانه دریا و مصب رودخانه ها، وود آب به دریا را تسریع ببخسیم..
هیوه چی افزود: در طول ایام بارش های سیل آسا، هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستاها، الحمدلله همه پای کار بودند و توانستیم آرامش را در میان شهروندان ایجاد کنیم تا با خیال آسوده به زندگی عادی خود بپردازند و در عین حال برای پشتیبانی سیل زدگان شهرستان های آق قلا و گمیشان محل اسکان موقت شامل 4 سالن ورزشی و 52 مدرسه آماده سازی شد و درحال حال حاضر حدود 1000 نفر اسکان یافته اند.
وی همچنین تصریح کرد: بنیاد برکت در شهرستان مسقر شده و غذای گرم برای اسکان یافتگان تهیه می شود و در عین میزبانی اسکان یافتگان، پشتیبانی غذایی و لجستیکی از جمله قایق برای شهرستان های آق قلا و گمیشان اعزام کرده ایم.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز