امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    1674

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:18 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Gandom 18 Sh 300x198 - اگر در خزانه دولت پول باشد مطالبات گندمکاران را پرداخت خواهند کرداخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان از تدارک دیده شدن 43 هزار تن بذر گندم در سطح این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمدرضا عباسی امروز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: 43 هزار تن بذر گندم در استان گلستان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: کودهای شیمیایی به اندازه کافی در انبارها تدارک دیده است است و کشاورزان نسبت به دریافت کود اقدام کنند.

*74 درصد از مطالبات گندمکاران استان گلستان پرداخت شده است

مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان ابراز کرد: با توجه به خشکسالی که امسال در استان گلستان حادث شد مزارعی که تاکنون اقدام به کشت نکردند در نخستین بارش بارانی که در سطح استان گلستان اتفاق افتاد اقدام به شخم تابستانه یا شخم با گاوآهن قلمی کنند و از گاوآهن برگردان استفاده نکنند زیرا نیاز به کشت عمیق نداریم در حدی که خاک به صورت سطحی خراش بردارد کفایت می‌کند.

عباسی در خصوص پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران اذعان کرد: حدود 74 درصد از مطالبات گندمکاران استان گلستان پرداخت شده است و در نخستین فرصت که پول واریز شود به حساب گندمکاران وجه واریز خواهیم کرد.

وی پرداخت مطالبات گندمکاران را مهم برشمرد و تصریح کرد: دریافت حق‌الزحمه کشاورزان حق طبیعی آنها است کشاورز یک سال زراعی زحمت کشیده است گر در خزانه دولت پولی باشد قطعا مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد و پرداخت نشدن وجه گندمکاران یکی از دغدغه‌های مسوولان محسوب می‌شود.

* گندمکاران، کشاورزان بی‌منت برای تامین امنیت و سلامت جامعه هستند

مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان گندمکاران را کشاورزان بی‌منت برای تامین امنیت و سلامت جامعه خواند و یادآور شد: گندمکاران کشاورزان بی‌منت برای تامین امنیت و سلامت جامعه هستند و باید در کوتاه‌ترین فرصت ممکن مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

عباسی افزود: پرداخت مطالبات گندمکاران باید در اسرع وقت صورت گیرد و زیرا گندمکارانی هستند که وام گرفتند و بدهی دارند و باید پولی در اختیارشان باشد تا نهاده‌هایشان را دریافت کنند.

وی گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند و دچار خشکسالی شدند و درصد خسارت خشکسالی قابل توجه بود که در مناطق بخش هفت گنبدکاووس و آق‌قلا و گمیشان برآورد کردند.

* کشاورزانی که محصولات خود را بیمه خشکسالی کردند وجه آنها بر اساس متوسط عملکرد سال‌های گذشته پرداخت می‌شود

وی اذعان کرد: برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه آبی کرده بودند و خسارت ناشی از خشکسالی را نمی‌توانند دریافت کنند و این بیمه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان افزود: آن دسته از کشاورزانی که محصولات خود را بیمه خشکسالی کردند بر اساس متوسط عملکرد سال‌های گذشته وجه به آنها پرداخت می‌شود.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: golestan.farsnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز