امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    61733

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:00 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

yasholi gonbad aghzibirlik 1 - اولین هم اندیشی رسمی آغزی بیرلیک گنگشی در گنبدکاووس برگزار شدتورکمن نیوز:  اولین هم اندیشی رسمی آغزی بیرلیک گنگشی( امین یاشولی) پنجشنبه شب ۲۸ شهریور، در منزل آقای مشهد کاظمی با حضور تعدادی در حدود ۸۲ نفر، با ترکیبی از فعالان انتخاباتی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس و حوزه تشکیل شد.

در ابتدا، دبیران جلسه، آقایان مهندس عبدالصمد صحتی و دکتر حمید زیتونلی، با خیرمقدم به حاضرین و تلاوت آیات قرآن کریم، جلسه را آغاز کردند.

دکتر جلال الدین سیدی بنیانگذار آغزی بیرلیک گنگشی گفت: بعد از ناکامی انتخاباتهای دوره دوم و سوم شورای شهر گنبد و دوره نهم مجلس، فعالان ناامید شده بودند و در نتیجه روحیه بخشی به آنها و شکل دهی به جلسات مستمر، انگیزه مضاعفی احیا و ساختاری بوجود آمد که محصول آن ائتلاف ۱۱ و در اختیار گرفتن تمامیت شورای شهر گنبد بود، پروژه را برای شورا مناسب می‌دانستم و اعتقادی به تکرار آن در انتخابات مجلس نداشتم و متاسفانه تعدادی از اعضای این ساختار به خودشان مغرور شدند و تجدید نظر در اصول و رویکردها و عدم توجه به انتقادات و مخالفتها عملی شد، طوری که مخالفین متهم به خیانت می‌شدند.

دکتر سیدی به خویشتنداری فعالان حاضر و اولویت اتحاد و اجماع تاکید و مثال حمل حجرالاسود توسط مخالفین را در ایام حیات رسول الله، الگویی برای همه سلیقه های حاضر دانستند.

محمد چوپانی فعال سیاسی گفت: آیه شریفه سوره بینه ( ان الذین امنوا و عملوالصالحات اولئک هم خیرالبریه، یعنی هر آئینه کسانی که ایمان می آورند و کارهای شایسته انجام می‌دهند بهترین موجودات هستند) قطعا جمع حاضر که مومن و عملوالصالحات دارند مصداق همین آیه است و بهترین انسانها به حساب خواهند آمد،

چوپانی گفت: از من خواسته شد تا به زبان ساده با مخاطبینم صحبت کنم و به زبان ساده، وقتی به ضرورت اصلاح ساختار باید بپردازم از سه زاویه می‌توان وارد شد اولین موضوع خود مردم هستند که از ما می‌پرسند، وقتی به ما گفتید تنها راه جبران شکست‌های دوره دوم و سوم شورا و دوره نهم مجلس، ایجاد ساختار است و متقاعد شدیم از خروجی ساختار حمایت کنیم چرا به مرور زمان، محصول کار راه یافته به شورا و مجلس، نتوانست خواسته‌های عمومی را تامین و پاسخگو باشد و حالا که دیدیم نحیف و ضعیف و ناکارآمد شده، چرا درستش نمی‌کنید؟ در یک کلام چرا ساختار را اصلاح نمی‌کنید؟

موضوع دوم فعالان سیاسی و انتخاباتی و فرهنگی و اجتماعی که از آنها به قشر موثر یاد می‌کنیم در رنج و عذاب هستند که فرهنگ سیاسی و بار علمی و انتخاباتی با الهام و عبرت‌ها، چرا به انتخاب بهترین‌ها منتهی نشده و مرتب باید در حسرت باشند و اذعان دارند که قابل تحمل نیست و باید اینبار درستش کنیم یعنی ساختار اصلاح شود. موضوع سوم، کاندیداهای محترم هستند که حق دارند گله‌مند باشند که چرا ما را حذف کردید و اینها باید می‌رفتند و اوضاع بهتر نشد که هیچ، بدتر هم شد و چطور باید توجیه شود و باید این‌دفعه از عزت و کرامت ما صیانت شود پس بیاییم ساختار را اصلاح کنیم، بصورت کلی در بحث اصلاح ساختار، ابتدا آسیب‌شناسی دقیق باید اولویت یابد و از تمامی ظرفیت‌های محلی گنبدکاووس و حوزه دعوت و با جذب و ساماندهی آنها و متحد و متفق می‌توانیم به توفیق بزرگی دست یابیم.

میزبان جلسه آقای مشهد کاظمی به حاضرین خوشامد گفته و از اراده مصمم این جمع برای اصلاح ساختار گفت و در ضمن راه تعامل و گفتگوی اصولی را مفتوح و مقدور اعلام و به دموکراسی در ساختار سازی تاکید و زمان بعدی جلسه را دو هفته دیگر اعلام کرد.
مهندس حالی ظهری گفت: ایده حل معضلات محلی، نماینده درمانی نیست و بهتر است حیطه اختیار یک مدیر در شهر و روستا بخوبی شناخته شود، لازم است ساختار اصلاح شود و بیاییم هیات رئیسه و دبیر برای خودمان تعیین کنیم و این سیستم، کلیشه و تکرار ساختار قبلی نباشد.

کاکا دوجی به مشروعیت بخشی به جایگاه و حساسیت موقعیت کاندیداها اشاره کرد و گفت: در رسیدن به خروجی، ابتدا این تصمیم به خود آنها محول و اگر نیاز به انتخاب اصلح بود باید از شایسته سالاری و محک خوردن در مناظره و پاسخگویی به میزان کارآمدیش، رونمایی شود.

در این جلسه آقایان قربان محمد ابتهاج، نورمحمد زیتونلی، عاشور مختوم، جبارقلی مارامایی، امان محمد باصری و ناصر رحیمی نیز، دیدگاههای خود را تبیین کردند.

 

270d - اولین هم اندیشی رسمی آغزی بیرلیک گنگشی در گنبدکاووس برگزار شد محمد چوپانی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز