امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

torabi 2b 276x300 - انعقاد سند خواهرخواندگی میان بقاع متبرکه حضرت یحیی (ع) گنبدکاووس و حضرت زید (ع) در عراقگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  امام جمعه گنبدکاووس از انعقاد سند خواهرخواندگی میان آستان حضرت یحیی (ع) در گنبدکاووس و آستان حضرت زید (ع) در شهر «کفل» عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،   حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از گنبدکاووس پیرامون کنگره بین‌المللی حضرت یحیی بن زید (ع) و اقدامات فرهنگی آستان مقدس این امامزاده شریف، با اشاره به اینکه قرار بود کنگره حضرت یحیی بن زید (ع) در سال جاری و به صورت جهانی و بین‌المللی برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به برآوردهای مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان زمینه برای برگزاری کنگره در این سطح فراهم نیست.

وی با بیان اینکه پس از برآوردها و اعلام نظر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و مشورت با صاحب‌نظران تصمیم بر این شد که امسال کنگره امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار نشود، افزود: بنا بر این تصمیم مقرر شد امسال برنامه‌ای به صورت همایش برگزار شود تا مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بین‌المللی در سال بعد باشد.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه استقبال مردم استان گلستان و منطقه از امامزاده یحیی بن زید (ع) و حضور آنها در این آستان مقدس بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: الحمدالله زمینه‌های قطب شدن فرهنگی آستان مقدس حضرت یحیی بن زید (ع) در سطح شهرستان به وقوع پیوسته که امیدواریم در سطح استان و کشور نیز در سال‌های آتی این اتفاق مبارک رخ دهد.

ترابی با اشاره به اینکه تیم رسانه‌ای موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در اربعین حسینی به آستان مقدس حضرت زید (ع) در شهر کفل عراق مشرف شده بودند، ادامه داد: در این سفر تولیت این آستان از تعامل و همکاری با آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) استقبال کردند که به همین دلیل تصمیم گرفته‎ایم یک سند خواهرخواندگی بین این دو آستان مقدس و احتمالا دو شهر کفل و گنبدکاووس برقرار شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم و خواهرخواندگی مقدمه‌ای است که آستان مقدس حضرت یحیی بن زید (س) بتواند فراکشوری نقش فرهنگی ایفا کند، تصریح کرد: انشاالله مقدماتی فراهم بشود که از ظرفیت خاص این شهید بزرگوار و البته شفاعتش بهره‌مند شویم.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه زمان دقیق کنگره قبلا دهه آخر صفر انتخاب شده بود که با توجه به اینکه این دهه همزمان با دهه وقف و حجم کاری بالای ادارات اوقاف است پیش‌بینی خوبی نبود، اضافه کرد: با توجه به این مسائل مقرر شد که این تاریخ جابه‌جا شود اما هنوز زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است.

ترابی با اشاره به اینکه در سال جاری برگزاری همایش بزرگداشت حضرت یحیی بن زید (ع) با برنامه‌های مختصر و بیشتر مقدماتی اجرایی می‌شود، گفت: برای این همایش یک کار نمایشگاهی در کنار مجموعه ثبت خاطرات و کرامات و همچنین ثبت مواردی که افراد به واسطه این امامزاده شریف شفا پیدا کرده‌اند صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز