امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Jashnvareh Aghvam 20 Sh 300x209 - انتقاد هنرمندان صنایع‌دستی از جشنواره بین‌المللی اقواماخبار فرهنگي-تورکمن​نيوز- غرفه‌داران سوغات جشنواره اقوام مشکلات اسکان هنرمندان را مهم‌ترین مشکل برگزاری جشنواره دانستند و گفتند: برگزاری جشنواره اقوام در این زمان صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین از دیشب با حضور 27 استان در حوزه صنایع دستی, 25 استان در حوزه سوغات و 5 سفیر و کاردان از کشورهای مختلف در شهرستان گنبدکاووس آغاز شد و این جشنواره به مدت 3 روز تا 20 شهریور ماه در سالن المپیک از ساعت 18 تا 23 برگزار می‌شود.

آرمان علیزاده غرفه‌دار سوغات استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس درباره سطح برگزاری این جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌ها اظهار داشت: 2 سال پیاپی به جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان آمدم, اما در سال گذشته استقبال مردم نسبت به سال جاری از جشنواره اقوام بهتر بود.

غرفه​دار استان اصفهان افزود: اجاره غرفه‌ها نسبت به فروش ما بالاست و انتظار داریم مسئولان حمایت بیشتری از غرفه‌داران داشته باشند.

علیزاده تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید و آب و هوای استان گلستان مناسب نیست.

Jashnvareh Aghvam 0 20 Sh 300x209 - انتقاد هنرمندان صنایع‌دستی از جشنواره بین‌المللی اقوام

غرفه دار صنایع دستی استان اصفهان یادآور شد: پیشنهاد می‌شود زمان برگزاری جشنواره به ماه‌های آبان و مهر تغییر یابد تا مردم توان خرید بیشتری داشته باشند.

علیزاده تاکید: مهم‌ترین مسئله برای غرفه داران اسکان است که متاسفانه در گرگان مرکز استان چنین امکاناتی وجود نداشت اما در گنبدکاووس این امکان فراهم شده که امید داریم در سال‌های آینده این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

آرمین زمانی غرفه‌دار سوغات استان کرمانشاه نیز در گفتوگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مدت زمان برگزاری هم در مرکز استان و هم در گنبدکاووس کوتاه است و ما انتظار داریم این زمان بیشتر شود.

غرفه دار استان کرمانشاه افزود: سال جاری چهارمین سال شرکت من در این جشنواره است و پیشنهاد می‌کنم هر استان صرفا سوغات استان خود را عرضه کند.

وی تصریح کرد: بازار فروش خوب نبود و این به علت زمان برگزاری جشنواره است, زیرا مردم در این زمان برای فرزندان محصل خود خرید می‌کنند و توان خرید سوغات را ندارند.

Jashnvareh Aghvam 1 20 Sh 300x209 - انتقاد هنرمندان صنایع‌دستی از جشنواره بین‌المللی اقوام

غرفه دار استان کرمانشاه تاکید کرد: پیشنهاد دیگرم این است که از هر استان یکی, دو تا غرفه بیشتر نباشد تا حداقل زمان و هزینه‌ای که غرفه‌داران متحمل می‌شوند, صرفه اقتصادی داشته باشد.

مهدی منوچهری غرفه دار استان همدان اظهار داشت: استقبال مردم گنبدکاووس نسبت به مرکز استان تاکنون بهتر بوده و ما تولیدات و سوغات خود را با سود کم و فروش بالا عرضه می‌کنیم و برای هموطنانی که به سفال علاقه بیشتری دارند تخفیف 10 تا 15 درصدی خواهیم داشت.

منوچهری تصریح کرد: متاسفانه زمان برگزاری هم در گرگان و هم در گنبدکاووس بسیار محدود است و ما انتظار داشتیم زمانی برای غرفه‌داران تعیین می‌شد تا آنان جاهای دیدنی این دو شهر را هم ببینند.

غرفه دار همدانی گفت: انتظار داریم در قبال اجاره غرفه امکاناتی هم برای ما فراهم شود زیرا اجاره غرفه مجموعا 2 میلیون و 500 هزار تومان زیاد است و غرفه‌دارانی هستند که حتی 200 هزار تومان هم فروش نداشتند.

Jashnvareh Aghvam 2 20 Sh 300x209 - انتقاد هنرمندان صنایع‌دستی از جشنواره بین‌المللی اقوام

فرزین سعیدی غرفه‌دار صنایع دستی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: بیشتر غرفه‌داران تحصیل کرده و بیکار هستند و برگزاری این جشنواره‌ها و واگذاری غرفه‌ها فرصتی برای اشتغالزایی و درآمد‌زایی خواهد شد.

هنرمند استان آذربایجان شرقی افزود: هرچه تبلیغات وسیع‌تر باشد در نتیجه، سرمایه‌گذاری و استقبال مردم بهتر خواهد بود, بنابراین فروش ما هم بیشتر خواهد شد و مطمئنا در سال‌های آینده استقبال غرفه‌داران بیشتر می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود از مغازه‌داران در این غرفه‌ها استفاده نشود زیرا عموما فروشندگان اجناس فروش نرفته خود را در این جشنواره‌ها عرضه می‌کنند که این امر سبب می‌شود اجناس ما زیر سوال برود.

غرفه‌دار استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: قیمت‌های ما نسبت به فروش در تهران و تبریز 25 درصد با تخفیف عرضه می‌شود.

 

گروه خبر تورکمن​نيوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: tasnimnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز