امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    94145

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:26 | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

یادداشت تفاهم همکاری 300x151 - امضای یادداشت تفاهم همکاری بین بین ازبکستان و کمیسیون اقتصادی اوراسیاترکمن نیوز:  ازبکستان و کمیسیون اقتصادی اوراسیا در مورد همکاری در زمینه‌های تجاری، تنظیم گمرکی- فنی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، داروسازی، حمل و نقل و انرژی یادداشت تفاهم امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  این یادداشت تفاهم در چارچوب سفر هیئت ازبکستان به سرپرستی «عبدالله عارف اف» نخست وزیر این کشور به شهر «قازان» برای حضور در نشست شورای بین دولتی اوراسیا به عنوان کشور ناظر امضا شده است.

این یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین ازبکستان به عنوان کشور ناظر و کمیسیون اقتصادی اوراسیا را در نظر دارد.

این سند همچنین تبادل اطلاعات در زمینه‌هایی مانند تنظیم گمرکی- فنی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، داروسازی و تجهیزات پزشکی، حمل و نقل و انرژی، صنعت و مجتمع زراعی و صنعتی و دیگر حوزه‌ها را نیز در نظر دارد.

طرفین برای اجرای موفقیت آمیز مفاد یاد شده یادداشت تفاهم و برنامه برگزاری مراسم‌ها برای سال‌های 2021 و 2023 میلادی را نیز به تصویب رساندند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز