امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    99720

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:19 | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

6 - افغانستان خواستار تحریم جهانی طالبان شدترکمن نیوز:  وزیر امور خارجه افغانستان از جامعه بین المللی خواسته است تا گروه طالبان را تحریم کنند، چون این گروه در برابر تحریم های بین المللی آسیب پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به نقل از وال استریت ژورنال، «حنیف اتمر»، وزیر امور خارجه افغانستان از جامعه بین المللی خواسته است تا گروه طالبان را تحریم کنند.

وزیر خارجه افغانستان در این ارتباط با اشاره به حملات جنگی و اقدامات صورت گرفته از سوی طالبان، این حملات را ناقض تعهداتی عنوان کرد که طالبان بر طبق توافق فوریه ۲۰۲۰ دوحه قبول کرده بودند.

اتمر در ادامه از آمریکا و کشورهای دیگر خواسته است تا با احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه رهبران طالبان به این گروه واکنش نشان دهند.

وزیرخارجه افغانستان همچنین پاسخ نظامی جامعه جهانی به طالبان را ضروری عنوان کرد و گفت: حملات طالبان یک تهدید نه فقط علیه افغانستان بلکه علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گفته وزیر خارجه افغانستان، حملات طالبان به شهرها باعث بی‌ثباتی منطقه و جامعه بین‌المللی شده، چون این حملات از یک طرف باعث افزایش پناهجویان افغان و از سوی دیگر باعث ورود تعداد بیشتری شبه نظامی خارجی به افغانستان خواهد شد.

حنیف اتمر افزود که تحریم‌های بین المللی تأثیر زیادی روی طالبان دارد، چون بخش زیادی از رهبران این گروه در حال حاضر در پایتخت قطر زندگی می‌کنند و در واقع طالبان کل جهان را فریب داده است.

همزمان با خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان و وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی، منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا در برآوردی جدید مدعی احتمال سقوط کابل، ظرف حداکثر ۹۰ روز شدند.

منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا می‌گویند که دولت واشنگتن بسیار زودتر از آنچه که چند هفته پیش بیم آن می‌رفت؛ خود را آماده سقوط «کابل» پایتخت افغانستان کرده است چرا که وخامت اوضاع امنیتی موجب تجدید نظر در ارزیابی اطلاعاتی قبلی شده است.

طبق آنچه پیشتر پیش بینی می‌شد؛ انتظار می‌رفت کابل ظرف مدت ۶ الی ۱۲ ماه سقوط کند حال آنکه در ارزیابی جدید؛ ادعا می‌شود که سقوط کابل ممکن است ظرف ۹۰ روز اتفاق بیفتد. حتی ادعا می‌شود که این مسئله ممکن است ظرف ۳۰ روز هم رخ دهد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز