امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

افزون بر 100 هکتار از جنگلهای سوزنی برگ دست کاشت گلستان سوخت

اخبار گلستانتورکمن نیوز  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که درآتش سوزی های 29 شهریور تا یکم مهر امسال افزون بر 100 هکتار از جنگلهای سوزنی برگ دست کاشت در شرق استان سوخت.

jangal 3m 300x199 - افزون بر 100 هکتار از جنگلهای سوزنی برگ دست کاشت گلستان سوخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار تورکمن،  ابوطالب قزلسفلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این عرصه های جنگلی در شهرستان های مراوه تپه، کلاله و رامیان قرار دارد.
وی علت بروز آتش سوزی در این عرصه ها را گرمای هوا، خشکسالی غیرعادی وعوامل انسانی بیان کرد که با توجه به سوزنی برگ بودن درختان ، حریق گسترش یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان افزود: اکنون نیروهای منابع طبیعی با امکانات و تجهیزات در مناطق دچار حادثه مستقرند و عملیات مراقبت از بروز مجدد آتش را انجام می دهند.
قزلسفلو اضافه کرد: به دلیل صخره ای و سخت گذربودن منطقه ، انجام عملیات اطفای حریق در شب، افتادن شاخه درختان و حرکت سنگ از دامنه ها و سقوط نیروها از ارتفاع در این حادثه 6 کارشناس، قرقبان و محافظ جنگل اداره کل منایع طبیعی و 3 تن از نیروهای مردمی و همیار طبیعت دچار مصدومیت، سوختگی وآسیب دیدگی شدند که در مراکز بیمارستانی تحت درمان قرار گرفته و هم اینک مرخص شده اند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای اقلیم متنوع اعم از ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان است، گلستان حدود 50 هزار هکتار جنگلهای سوزنی برگ دارد.

 

گردآوری: گروه خبر ترکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز