امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

بندرترکمن 300x200 - اعلام نتایج رسمی منتخبان شورای اسلامی ترکمن و سیجوالترکمن نیوز:  فرماندار شهرستان ترکمن، نتایج انتخابات و اسامی منتخبان اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی ۲ شهر بندرترکمن و سیجوال از توابع این شهرستان واقع در غرب استان گلستان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  سید صادق شیرنگی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهر بندرترکمن که شورای هفت نفره دارد از مجموع هشت هزار و ۵۹۴ رای ماخوذه، کمال الدین یارعلی با سه هزار و ۷۴۴ رای، کمال پورقاز با سه هزار و ۵۴۲ رای، عبدالرحیم کمی با سه هزار و ۴۲۳ رای، یحیی چوگان با سه هزار و ۳۴۳ رای، بهرام محمد چوگان با سه هزار و ۲۵۶ رای، عبدالرزاق ارساری با سه هزار و ۲۵۵ رای و گوهرشاد حسینی با ۲ هزار و ۸۷۷ رای به عنوان منتخبان اصلی شورای این شهر انتخاب شدند.

به گفته وی، رقیه آرخی با ۲ هزار و ۸۳۵ رای، فرشید کلته با ۲ هزار و ۷۹۵ رای، لطیفه خوجه پور با ۲ هزار و ۶۱۶ رای، عبدالله میرابی با ۲ هزار و ۵۷۱ رای و آق اویلی جعفری چوگان با ۲ هزار و ۴۹۸ رای نیز به عنوان منتخبان علی‌البدل شورای این شهر انتخاب شدند.

شیرنگی درخصوص نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر سیجوال نیز گفت : مسعود پورقاز با ۸۹۸ رای، سیروس چوگان با ۸۹۲ رای، بهروز ایری با ۸۱۸ رای، عبدالله شیخ با ۸۱۸ رای و ابراهیم برهانی با ۸۱۷ رای به منتخبان اصلی شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.

به گفته وی، حاجی مراد ایری با ۶۹۲ رای، عبدالمجید ایری با ۶۴۱ رای و مسعود پورقاز (کد ۲۷) با ۴۹۷ نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شهر سیجوال انتخاب شدند.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی بودند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبدکاووس و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت کردند.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار شد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز