امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    42470

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:38 | ۰۳ دی ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

hosne zahedan 300x187 - از شین آباد تا اسوه ی حسنه ی زاهدانیادداشت-ترکمن نیوز-  ما از جمله مردمانی هستیم که که از یک سوراخ صد بار گزیده می شویم. حدود شش سال پیش بود که بچه های مدرسه ی شین آباد در غرب کشور به خاطر استفاده از بخاری غیر استاندارد چند نفر از دانش آموزان آن مدرسه در زیر شعله های سوزان آتش سوختند و کشته شدند و چندین نفر دیگر هم زخمی و ناقص شدند. تا آخرعمرباید این زخم دردناک و نا زیبایی را تحمل کنند.

حالا همین فاجعه این بار در شرق کشور و در یک منطقه دور افتاده و محروم کشور سیستان بلوچستان تکرار شده و چهار کودک نازنین را به کام مرگ فرو برده است. آنهم فقط به خاطر یک بخاری غیر استاندارد که با دویست هزار تومان قابل جبران است. این ناشی از تبعیض هایی است که در امر اختصاص بودجه به نهادهای مختلف روی می دهد.

ما در لفظ معتقدیم که معلمی شغل انبیاست ولی در عمل نه وضع معیشتی معلمان مناسب است ونه وضع تحصیل دانش آموزان و کودکان مان. اگر ما حقوق یک معلم را با حقوق یک کارمند بانک و دادگستری مقایسه کنیم حساب قضیه راحت به دست می آید. چقدر تبعیض مادی میان کارمندان وجود دارد همه هم کارمند یک دولت هستند با تحصیلات مشابه.

در یک سیستم ناکارآمد است که نه تنها تبعیض از بین نمی رود بلکه سال به سال با افزایش ناکارآمدی بیشتر و عمیقتر هم می شود. همه هم علت مشکلات را کم بود بودجه می دانند.وزیر آموزش و پرورش گفته است(( این مشکل یعنی استاندارد کردن گرمایش مدارس با اختصاص یک هزار میلیارد تومان حل می شود ولی بااین روند اختصاص بودجه هشت سال طول می کشد)).

نقل به مضمون از رسانه های فضای مجازی. اما دولت 30 هزار میلیارد تومان بدهی مؤسسات مالی را که بعضی گردن کُلفتان آن سالانه تا نزدیک 85 درصد سود می گرفتند را بدون سر و صدا پرداخت کرده است. اما زورش به این مبلغ کوچک که در عین حال مشکل بزرگی هم هست نمی رسد!!! این غیر از تبعیض و بی عدالتی چه معنایی دارد. تحمل درد و فقر و فلاکت مشکل نیست اما تحمل تبعیض خیلی دردناک است.

می دانید علت اصلی مشکلات چیست؟ علت اصلی مشکلات همان است که روحانی پارسال درپی اعتراضات دی ماه گفت. او گفت از 360 هزاز میلیارد تومان بودجه کشور حدود دویست میلیارد تومان در اختیار دولت نیست. یعنی دولت با چهل درصد بودجه مملکت را اداره می کند.!!! این دویست هزار میلیارد تومان کجا خرج می شود؟ خدا می داند. حالا خودتان حدیث مفل بخوانید از این مجمل.

نوشته:امان محمد خوجملی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز