امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    36121

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:29 | ۰۳ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و ترکمنستان گسترش همکاری‌های اقتصادی را بررسی کردند 300x200 - ازبکستان و ترکمنستان گسترش همکاری‌های اقتصادی را بررسی کردنداخبار بین الملل– ترکمن نیوز- بازرگانان ازبک به ترکمنستان سفر و گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، بازرگانان ازبک به ترکمنستان سفر و گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی را بررسی کردند.

در چارچوب این سفر اعضای هیئت ازبکستان با نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و ادارات ترکمنستان علاقمند به همکاری با شرکت‌های فعال در زمینه‌های تولید مصالح ساختمانی، الکتروتکنیک، انرژی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها دیدار کردند.

در چارچوب این دیدارها بین وزارت‌خانه‌ها و ادارات و بازرگانان 2 کشور گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان بررسی و درباره تشدید همکاری بین کارخانه‌ها تبادل نظر شد.

همچنین ایجاد کارخانه‌های مشترک در تولید مصالح ساختمانی و فرآورده‌های الکتروتکنیکی، کشاورزی و نساجی به عنوان ابعاد اولویت دار همکاری‌های دوجانبه بررسی شدند.

ازبکستان و ترکمنستان تا کنون حدود 200 قرارداد امضا کردند که در گسترش همکاری‌های 2 کشور در زمینه‌های مختلف نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان در سال 2017 میلادی به 177 میلیون و 300 هزار دلار رسید.

هم اکنون در ازبکستان 11 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ترکمن و در ترکمنستان 2 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ازبک فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر ازبکستان به ترکمنستان وسایل نقلیه، کودهای معدنی، فرآورده های کشاورزی، مصالح ساختمانی، تجهیزات الکترومکانیکی، فلزات و خدمات مختلف صادر و از ترکمنستان فرآورده های نفتی، پلی مرهای پروپیلنی و دیگر کالاهای شیمیایی وارد می کند.

ترکمنستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 7 ژانویه سال 1993 میلادی به رسمیت شناخته و در همین تاریخ سال 1993 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

 

لینک عضویت کانال تلگرام

https://tlgrm.in/ITNAnews

منبع: zakernews.ir

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز