امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

آموزش های پیش از ازدواج آمار طلاق را کاهش خواهد داد

  • کد خبر :

    24697

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:56 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

های پیش از ازدواج آمار طلاق را کاهش خواهد داد 300x201 - آموزش های پیش از ازدواج آمار طلاق را کاهش خواهد داداخبار استانی- ترکمن نیوز- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه ستاد عالی آسیب های اجتماعی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: آموزش های پیش از ازدواج آمار طلاق را کاهش خواهد داد و ما در استان گلستان با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری استان، این آموزشها را در مراکز بهداشت برای افراد در شرف ازدواج برگزار می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، “علی اصغر طهماسبی” افزود: با اتکا به همین آموزشها و سایر اقدامات پیشگیرانه رتبه استان در بحث طلاق دو رتبه کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به رونمایی از سند جامع آسیب های اجتماعی استان گفت: این سند با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و جامعه دانشگاهی استان با همکاری دستگاههای اجرایی و اداره کل اجتماعی استانداری پس از یکسال امروز با حضور رئیس مرکز اجتماعی کشور در گرگان رونمایی شد و برای پیگیری در اختیار نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اینکه استان گلستان پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و دستور وزیر کشور روی 6 آسیب اجتماعی شاخص متمرکز شده است، تصریح کرد: ما در حوزه مواد مخدر ضمن مقابله، مبارزه با پولشویی را در دستور کار استان قرار دادیم.

طهماسبی افزود: ما طرح شهید شوشتری را با جدیت در استان گلستان پیگیری می کنیم و در سال گذشته با کمک فرمانداران و 22 دستگاه وظیفه مند در این حوزه 14 منطقه آلوده در 14 شهرستان استان پاکسازی شد.

وی اضافه کرد: در ادامه این طرح برای سال 97 شناسایی و پاکسازی دو منطقه یا محله آلوده در دستور کار فرمانداران قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در خصوص تکدی گری نیز با همکاری مشترک فرمانداران، شهرداریها، بهزیستی و کمیته امداد 650 متکدی از سطح استان جمع آوری شدند که با اجرای این طرح هم اکنون در استان به ندرت با افراد متکدی مواجه می شویم.

طهماسبی در ادامه حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر مجاز را یکی از آسیب های مغفول مانده در ادوار گذشته گلستان عنوان کرد و افزود: پیش از دولت یازدهم 40 هکتار سکونت گاه غیرمجاز در استان شناسایی شده بود که با راستی آزمایی که صورت گرفت بیش از 700 هکتار حاشیه نشینی و سکونت گاه غیرمجاز در استان گلستان شناسایی شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با نگاه مثبت وزارت کشور مبلغ 6.5 میلیارد تومان اعتبار به استان گلستان تخصیص یافت که این مبلغ تماماً در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت تا با همکاری شهرداری ها بتوانند این سکونت گاهها را ساماندهی و بخشی از مشکلات انها را مرتفع کنند.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: استان گلستان یک استان مهاجر خیز است و اغلب این مهاجرت ها به حاشیه شهرها اتفاق می افتد از اینرو گلستان همواره در معرض آسیب حاشیه نشینی است، لذا درخواست ما از وزارت کشور این است که نگاه ویژه ای به لحاظ اعتباری در حوزه حاشیه نشینی به استان گلستان داشته باشند.

طهماسبی در پایان گفت: در حوزه آسیب خودکشی نیز با استفاده از ظرفیت علما و روحانیون بحث فرهنگسازی را دنبال می کنیم ضمن اینکه با جمع آوری قرص های برنج و گندم و ساماندهی فروش این اقلام که در کشاورزی استفاده میشد و از روشهای مرسوم خودکشی در گلستان بود، موفق شدیم در سال گذشته آمار خودکشی در استان را با کاهش نسبی مواجه کنیم.

گرد آوری : گروه خبری ترکمن نیوز

https://turkmensnews.com

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز