امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

3 300x200 - آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپترکمن نیوز: واتساپ یکی از برنامه های بسیار محبوب در میان افراد است که در سرتاسر جهان کاربران زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ با این حال اگر بنا بر این باشد که روزانه حجم زیادی از فایل های مختلف مثل تصاویر، ویدیوها و… به صورت خودکار دانلود شوkد، قطعاً این مورد ناراحت کننده بوده و محبوبیت این برنامه را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین دلیل سازندگان برنامه واتس اپ به این موضوع نیز فکر کرده اند و تنظیماتی را روی برنامه قرار داده اند که با استفاده از آن بتوانید به راحتی در راستای جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ اقدام کنید. در این مقاله تصمیم داریم نحوه بستن دانلود خودکار در واتس اپ را به شما آموزش دهیم. پس اگر شما نیز به دنبال واب این سوال هستید که چگونه ذخیره خودکار واتساپ را غیرفعال کنیم بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ

امروزه مدیریت حجم اینترنت یکی از چالش هایی است که افراد همواره با آن رو به رو هستند. با توجه به اینکه اینترنت و فضای مجازی به یکی از بخش های اصلی زندگی همگان تبدیل شده، در صورت عدم مدیریت صحیح در نهایت هزینه های مربوط به مصرف اینترنت غیرقابل کنترل می شود. بخش زیادی از حجم اینترنت ما به دلیل دانلود فایل های ناخواسته از دست می رود اما خبر خوب این است که امکان مدیریت آن به شکلی مناسب وجود دارد. یکی از مواردی که نقش بسیار مهمی در مدیریت حجم مصرف اینترنت ایفا می کند، برداشتن قابلیت دانلود خودکار واتساپ است.

در واتس اپ به صورت پیش فرض تمامی فایل های دریافتی از جمله تصاویر به صورت خودکار دانلود می شوند و این امر می تواند به دانلود شدن ناخواسته یکسری فایل و از دست رفتن حجم زیادی از اینترنت شما منجر گردد. در کنار آن نیز حافظه تلفن همراه به صورت ناخواسته پر می شود و شما ازین بابت نیز دچار مشکل می شوید. در همین راستا نیاز پیدا می کنید تا به روشی مناسب از دانلود خودکار واتساپ جلوگیری کنید. حتما می پرسید چگونه دانلود خودکار واتساپ فارسی را غیر فعال کنیم؟ در این مقاله نحوه برداشتن دانلود خودکار واتس اپ را به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در واتس اپ

اگر قصد دارید از دانلود خودکار واتس اپ جلوگیری کنید، باید از طریق تنظیمات این اپلیکیشن محبوب اقدام نمایید. در همین راستا شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

1-ورود به برنامه Whatsapp اولین اقدامی است که شما باید در راستای برداشتن قابلیت دانلود خودکار واتساپ داشته باشید.
2-حال در صفحه اصلی برنامه و از طریق علامت سه نقطه قرار گرفته در سمت راست صفحه منوهای اصلی واتساپ را مشاهده نمایید.

1 316 152x300 - آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ

3-از میان منوهای موجود در حال حاضر سروکار شما با منو تنظیمات خواهد بود. در همین راستا باید منو Settings را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوط به جلوگیری از دانلود اتوماتیک در واتساپ شوید.

2 222 152x300 - آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ

4-از میان گزینه هایی که در صفحه تنظیمات مشاهده می کنید، به منظور جلوگیری از دانلود خودکار واتس اپ باید منو Storage and data را انتخاب کنید.

3 173 152x300 - آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ

5-صفحه Storage and data شامل اطلاعات مختلفی می شود که در مسیر برداشتن دانلود خودکار واتساپ باید به سراغ بخش Media auto-download بروید.

4 131 152x300 - آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ

منوهای موجود در این صفحه عبارتند از:

-When using media data: با استفاده از این گزینه می توانید در زمانی که داده تلفن همراه استفاده می کنید، نحوه دانلود خودکار فایل ها در واتس اپ به چه صورت باشد. در این حالت می توان در راستای لغو دانلود خودکار واتساپ زمان اتصال به دیتای موبایل
-When connected to Wi-Fi: به کمک این گزینه می توانید وضعیت دانلود خودکار واتس اپ در زمانی که به وای فای متصل شده اید را مدیریت نمایید.
-When roaming: اگر شما از رومینگ استفاده می کنید و تمایل دارید قابلیت دانلود خودکار فایل ها در واتس اپ را غیرفعال کنید، باید از طریق این گزینه اقدام نمایید.

6-در راستای غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ باید هر یک از موارد عنوان شده را یک به یک باز کرده و سپس تیک تمامی گزینه های آنها را غیرفعال نمایید.

5 101 152x300 - آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار واتساپ

مواردی که در این 3 بخش نمایش داده می شوند، عبارتند از:

Photos (تصاویر)
Audio (صدا)
Video (ویدیو)
Documents (فایل)

در نهایت نیز با لمس گزینه Ok تغییرات اعمال شده ذخیره می شوند. به همین سادگی قادر به مدیریت دانلود فایل درواتساپ خواهید بود.

منبع: mizbanfa

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز