امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    84168

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:13 | ۲۰ مهر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

photo ۲۰۲۰ ۱۰ ۱۱ ۱۹ ۵۴ ۴۸ 300x174 - گلستان نماد وحدت اقوام ایران اسلامیترکمن نیوز: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی گفت: گلستان نماد وحدت اقوام ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  علیرضا بای با اشاره به اینکه تنوع قومی و مذهبی در گلستان بیش از دیگر استان‌های کشور است اظهار داشت: گلستان نماد و سمبل وحدت، همدلی و همزیستی اقوام ایران اسلامی است.
بای در دیدار سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرزی مراوه تپه خاطرنشان کرد: این تنوع قومی به عنوان جزء لاینفک هویت ملی یک فرصت استثنایی قلمداد می شود.
وی افزود: در میان اقوام گوناگون ساکن گلستان، قوم ترکمن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف اسلامی و ایرانی خود همواره در برابر هجمه‌های مختلف به دفاع از سرزمین مادری برخواسته که حضور در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس و حفاظت از کیان ایران عزیز از آن جمله است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی نوع‌دوستی و مهمان نوازی را از شاخص‌ه‌های قوم ترکمن برشمرد و گفت: مردمان این خطه شمالی کشورمان در کنار تامین غذایی کشور میتوانند با رونق صنعت گردشگری و نیز توسعه صنایع‌دستی، سهم بسزایی از اشتغال‌ و درآمد را نصیب خود کنند.
سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرزی مراوه تپه نیز در این دیدار گفت: این شهرستان با ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود باعث شده که در تمام فصول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.
عطابردی خانی افزود: بدلیل علاقه مندی مردم گلستان به احداث بومگردی در این شهرستان انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی چندین واحد بومگردی باشیم و این باعث جذب گردشگر ، معرفی و ارائه صنایع صنایع دستی به آنان خوهد بود.
شهرستان مراوه تپه با جمعیتی بالغ بر۶۰ هزار نفر در منتهی الیه شمالشرقی استان گلستان واقع شده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز