امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    21196

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:00 | ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

رضا روخانی 300x182 - کسب رتبه دوم گلستان در شیوع مصرف مواد مخدراخباراستانی-ترکمن نیوز- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اعلام کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته، استان گلستان در سال گذشته رتبه دوم شیوع مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، محمودرضا روحانی درجلسه شورای هماهنگی گفت : نرخ مصرف مواد مخدر دراستان گلستان در سال90 با 40 هزار معتاد 2.42 درصد بود که این نرخ در سال 94 بابیش از 170 هزار معتاد به 2.81درصد افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه 53 درصد از خانواده ها نسبت به مضرات و آسیب های مصرف مواد مخدر آگاهی لازم را ندارند، اظهار کرد: این خانواده ها پس از گذشت دو تا چهار سال از اعتیاد فرزندان خود با آسیب های مصرف مواد مخدر آشنا می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگلستان، تصریح کرد: سن مصرف مواد مخدر از21 سال به 15سال رسیده و اعتیاد در بین خانم ها به دو برابرافزایش یافته است.

روحانی از افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیاد در روستا ها خبر داد و گفت: افزایش آمار اعتیاد به مصرف مواد مخدر به حدی رسیده است که نیاز نیست معتادین را بشماریم بلکه به عنوان آسانترین کار کافی است فقط افراد سالم را بشماریم.

فرماندار کلاله نیز در این جلسه به کمبود مراکز ترک اعتیاد در این شهرستان اشاره کرد وگفت: در شهرستان کلاله سه مرکز ترک اعتیاد دولتی فعالیت دارد که برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر لازم است تعداد آنها افزایش یابد.

محمد حمیدی افزود: ایجاد نشاط و بسترسازی برای توسعه اماکن ورزشی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر، مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می کنیم شعار امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ‘هر روستا؛ یک مکان ورزشی‘ را به اجرا دربیاوریم.

وی اعلام کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در هرمرکز اقامتی ترک اعتیاد این شهرستان به 20 نفر از کسانی که به مرحله پاکی برسند، تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کار و اشتغال پرداخت شود.

فرمانده انتظامی کلاله نیز در این جلسه اعلام کرد: در دو ماه اول امسال قریب به 12 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که 16 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

سرهنگ حسینعلی مهربانی افزود: در سال 96، افزون بر 54 کیلو و900 گرم انواع مواد مخدر با تلاش نیروی انتظامی کلاله کشف و ضبط شده است.

لینک عضویت تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز