امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    88055

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:03 | ۱۴ دی ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

جمهور ازبکستان 3 - پیشنهادهای مهم رئیس جمهور ازبکستان در پیام سالانه خود به پارلمانترکمن نیوز:  شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان،  در تاریخ 29 دسامبر سال 2020، در چارچوب پیام خود به مجلس عالی ازبکستان سخنرانی نمود.

رئیس جمهور، خطاب به مجلس و مردم ازبکستان، گزارشی از اقتدار عظیم در مورد کارهای انجام شده در سال 2020 در راستای اجرای اهداف توسعه استراتژیک کشور به مردم ارائه نمود و همچنین مهمترین وظایف و اولویت های اصلی اصلاحات و نوسازی ازبکستان را برای دوره آینده مشخص نمود.

در عین حال، پیام اصلی رئیس جمهور این است که اصلاحات دموکراتیک حالتی پایدار پیدا کرده و دولت به طور پیوسته به اجرای آنها ادامه می‌دهد.

به طور کلی، ارسال پیام توسط رئیس جمهور به پارلمان ازبکستان، که با انتخاب شوکت میرضیایف به عنوان رئیس جمهور، به یک سنت در سیاست این کشور تبدیل شده است، تضمین اصل اساسی دموکراسی، یعنی مسئولیت با اقتدار عالی در برابر مردم می‌باشد.

بدون اغراق می‌توان گفت که پیام کنونی، نتیجه گفتگوی گسترده با مردم می‌باشد که در کل شامل کلیه حوزه ها و مشکلات زندگی مردم و کشور است و امروزه مورد توجه عموم مردم است و نیاز به راه حل اولویت اول آنها دارد.

رئیس جمهور در سخنرانی خود خطاب به پارلمان برای سال 2021، تعدادی از پیشنهادهای مهم مربوط به حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عمومی زندگی در ازبکستان را ارائه نمود.

-نامگذاری سال 2021 به عنوان سال حمایت از جوانان و تقویت بهداشت عمومی؛

-معرفی مطالعه فیزیک و زبانهای خارجی به عنوان یک اولویت برای سال 2021؛

اختصاص 100 میلیارد صوم از بودجه برای ایجاد یک صندوق عمومی حمایت از کودکان و تحکیم فعالیت های صندوق در سطح اجرایی؛
– توانمند کردن بازرسان تجاری جهت نظارت بر مسئولیت اداری مدیرانی که حقوق مالی کارآفرینان را نقض می‌کنند؛
– تمدید مهلت قانونی بازرسی از نهادهای تجاری برای سال 2021؛
– ایجاد صندوق توسعه زیرساخت های منطقه‌ای با 3 تریلیون صوم بودجه در سال 2021. بودجه آن برای تأمین مالی پروژه های زیرساختی پیشنهادی، توسط “کنگاش” (معاونان محلی) استفاده خواهد شد.
– ایجاد شورای عمومی زنان جمهوری خواه که شامل زنان فعال و مبتکر که دارای تجربه کافی هستند و از مشکلات زنان به خوبی آگاه می‌باشند. رئیس مجلس سنا “تانزیلا ناربایوا” به عنوان رئیس این شورا پیشنهاد گردید.
– ایجاد نهاد و سازمان‌های غیردولتی به عنوان نماینده دائمی در اتاق قانونگذاری؛
– اعطای تابعیت ازبکستان به افراد بی تابعیتی که قبل از سال 2005 وارد این کشور شده اند و به طور دائم در این کشور اقامت دارند؛
– تاسیس بنیاد “وطنداشلار” برای حمایت و تقویت روابط با هموطنان ساکن در بسیاری از کشورهای مختلف جهان؛
– برگزاری جشن در روز 30 جولای به عنوان روز دوستی مردم در ازبکستان.
بعلاوه، موضوعات سیاست خارجی مؤثر و ایجاد شرایط لازم برای اجرای برنامه ای گسترده برای اصلاح و نوسازی تمام حوزه های زندگی جامعه و دولت، یکی از مهمترین محورهای سخنان رئیس جمهور بود.
به همین منظور، رئیس جمهور شوکت میرضیایف به لزوم بهبود استراتژی سیاست خارجی کشور و به روز کردن فعالیتها در این زمینه اشاره کرد. بخصوص، بر اهمیت اطمینان از سازگاری سیاست خارجی فعال و سازنده ازبکستان تأکید گردید.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز