امروز : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    107188

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:09 | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ترکمن نیوز : گنبدکاووس دومین شهرستان استان گلستان به لحاظ جمعیت و بزرگترین شهرستان به لحاظ مساحت از کمبود سرانه آموزشی رنج می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس، در نشست خبری سال 1398 با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: 40 درصد مدارس فرسوده است و در سال 1399 نیز در نشست خبری دیگری گفت: هنوز 30 درصد مدارس این شهرستان فرسوده است.

هم اندیشی نظر نژاد 300x202 - پیام شهروندان گنبدکاووس: دبستان خیرساز تورانی چای بویی را دریابید+عکس

 کمال الدین نظرنژاد در جلسه هم اندیشی مشترک خیرین مدرسه ساز با خبرنگاران گفت: جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تا 3 سال آینده از مرکز استان بالاتر خواهد شد.

وی به مهاجر پذیرترین شهر بودن گنبدکاووس اشاره کرد و با تاکید افزود: در حال حاضر تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی گنبد 250 نفر بیش از گرگان است.

نظرنژاد تصریح کرد: با توجه به آمار دانش آموزی این شهرستان نیاز هست برای تامین سرانه آموزشی در 3 مقطع کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: در سال 1375 جمع کل دانش آموزی کشور بالغ بر 17 میلیون و یکصد هزار نفر و بعد از آن تا سال 1390 افت شدید دانش آموزش داشتیم که رسید به تعداد 12 میلیون 200 هزار نفر و در این ایام خیلی از مدارس شهرستان تعطیل شد.

رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: اما از سال 1390 تا 1405 تعداد دانش آموزان ما بیش از 15 میلیون و 300 هزار نفر افزایش خواهیم داشت و از آن پس تا 1420 بازهم با کاهش دانش آموز روبرو هستیم که این آمار به 14 میلیون نفر خواهد رسید.

نظر نژاد با بیان اینکه این آمار بیشتر در مقطع ابتدایی به چشم میخورد تاکید کرد: ما از الان باید به فکر نیروی انسانی (مدرس) و همچنین سرانه آموزشی در مقاطع متوسطه بیشتر باید باشیم.

وی با اشاره بر اینکه برخی فضاهای آموزشی در دو شیفت کاربری دارد افزود: شهرستان گنبدکاووس در مجموع دارای 557 فضای آموزشی (پیش دبستانی تا پایان متوسطه) است و تعداد فضای آموزشی در شهر گنبدکاووس 357 تا است 225 تا دولتی و 132 آموزشگاه خیرساز دارد.

نظر نژاد در ادامه سخنانش گفت: 48 مدرسه خیرساز قبل از انقلاب بوده و مابقی 178 آموزشگاه بعد از انقلاب ساخته شده و 173 مدرسه افتتاح و درحال بهره برداری است و در حال حاضر 5 آموزشگاه خیرساز نیز در حال احداث است.

خیرساز تورانی محله چای بویی گنبدکاووس 300x202 - پیام شهروندان گنبدکاووس: دبستان خیرساز تورانی چای بویی را دریابید+عکس

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: دبستان تورانی محله چای بویی گنبدکاووس بیش از 45 سال قدمت دارد و از مدارس خیرساز پیش از انقلاب است که فرسوده شده و در حال حاضر جزو مدارس در حال ساخت آموزش پرورش گنبدکاووس به شمار می رود.

اهالی این محله قدیمی گنبدکاووس درخواست دارند: بیش از چند سال است که احداث مدرسه جدید به جای مدرسه قدیمی تورانی در این محل آغاز شده است اما چند وقتی است که به حال خودش رها شده و عمران و ساختمان این مدرسه تکمیل نشده است.

اهالی محل با ارسال تصویر ساختمان در حال احداث و رها شده این مدرسه از مسئولین آموزش و پرورش گنبد کاووس و خیرین مدرسه ساز تقاضا دارند تا وضعیت این محله کم برخوردار گنبدکاووس را نیز دریابند و با تکمیل و بهره داری از این مدرسه مردم این محله را شاد سازند.

گزارش از : یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز