امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۱۴ ۱۱ ۵۳ ۲۴ 300x185 - پلمپ آسانسورهای فاقد استاندارد اماکن عمومی و خصوصی شرق گلستانگنبدکاووس-ترکمن‌نیوز- رییس اداره استاندارد گنبدکاووس با الزامی دانستن رعایت استاندارد برای آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی و خصوصی شرق گلستان، خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که فاقد نشان یا گواهی استاندارد باشند، پلمپ می شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از ایرنا، یحیی عباسی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: براساس قانون، داشتن گواهی یا تاییدیه استاندارد برای تمام آسانسورها در اماکن عمومی و خصوصی اجباری است.
وی از وجود پنج هزار دستگاه آسانسور در استان گلستان خبر داد و بدون اشاره به آمار این دستگاه ها درشرق این استان که حوزه فعالیت اداره استاندارد گنبدکاووس است، افزود: در سال جاری برای 122 دستگاه آسانسور دراین منطقه، تاییدیه استاندارد صادر شده است.
عباسی بابیان اینکه تاییدیه استاندارد آسانسورها در اماکن عمومی به صورت مستمر توسط کارشناسان استاندارد بررسی و انجام می شود، اضافه کرد: اما در اماکن خصوصی و قبل از گواهی صدور پایان کار ساختمان توسط شهرداری، باید با استعلام از استاندارد برای بررسی و تاییدیه آسانسور اقدام شود.
وی تصریح کرد: در مجتمع های مسکونی که آسانسور دارند، توسط مدیر ساختمان و یا یکی از اعضا نسبت به پیگیری موضوع و دریافت تاییدیه استاندارد اقدام شود تا درصورت بروز حوادث احتمالی، مشکلات حقوقی و قضایی برای افراد ایجاد نشود.
رئیس اداره استاندارد گنبدکاووس، بررسی و سنجش وسایل توزین و ترازوها در واحدهای صنفی و باسکول ها را از دیگر فعالیت های مهم اداره استاندارد ذکر کرد و گفت: این اقدام در قالب آزمون دوره ای هر سال یک بار انجام می شود.

Yahya Abbasi TurkmensNews 2 300x176 - پلمپ آسانسورهای فاقد استاندارد اماکن عمومی و خصوصی شرق گلستان

عباسی، اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) یعنی نظارت بر استاندارد تمام کالاها و اجناس موجود در واحدهای صنفی، اجرای گشت های مشترک با صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی، نظارت بر جایگاه های سوخت و مینی پارک ها، شهرهای بازی و وسائل تفریحی از دیگر فعالیت های شاخص این اداره در طول سال برشمرد.
وی با تاکید برضرورت آموزش و آگاه سازی شهروندان نسبت به استاندارد و اهمیت آن بویژه ازسوی رسانه های گروهی افزود: مردم باید سفیران استاندارد باشند و با خرید کالای استاندارد به ارتقای ایمنی و سلامت جامعه کمک نمایند.
عباسی از پیش بینی برخی برنامه های آموزشی ویژه مدارس و واحدهای صنفی با موضوع استاندارد درسال آینده خبر داد و اضافه کرد: این آموزش ها کمک می کند که مردم بیشتر با اهمیت استاندارد آشنا شوند.
وی تصریح کرد: مردم برای اطمینان از صحت و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالاها می توانند کد 10 رقمی نوشته شده زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال نمایند.
رییس اداره استاندارد گنبدکاووس ادامه داد: این سامانه پیامکی متعلق به سازمان ملی استاندارد ایران است و بلافاصله پاسخ صحت استاندارد کالا برای فرد ارسال می شود.
عباسی بابیان اینکه وجود علامت استاندارد علاوه بر کیفیت کالا، نشانه نظارت دقیق کارشناسان سازمان ملی استاندارد بر تولید کالاها می باشد، گفت: برخی افراد سودجو با جعل علامت استاندارد و تولید برخی محصولات بیرون از واحد تولیدی که به آن تولید زیر زمینی یا زیر پله ای گفته می شود، به تولیدات داخلی و اعتماد مردم به تولید داخل ضربه می زنند.
وی از شهروندان خواست موارد مشکوک یا محصولات فاقد علامت استاندارد را از طریق سامانه پیامکی 30001517 ارسال تا دراسرع وقت از سوی کارشناسان استاندارد بررسی و با متخلف برخورد شود.
اداره استاندارد گنبدکاووس، هفت شهرستان شرق استان گلستان شامل گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه را که نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در این سکونت دارند، تحت پوشش فعالیت های خود دارد.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز