امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اسلامی شهر بندرترکمن 300x172 - پایان رخوت یک ساله در شورای شهر بندرترکمنیادداشت – تورکمن نیوز: با پایان یافتن دوره یک ساله ریاست محمد صدیق کر بر شورای پنجم شهر بندرترکمن, شنبه 2 شهریور ماه، او صندلی آن مقام را به تاج محمد قزل واگذار کرد تا پس از 52 هفته ای که فردی کم تجربه و ضعیف مسئولیت سمت مذکور را بر عهده داشت این بار مردی جاافتاده توان خود را حوزه مدیریت شورایی بیازماید.

محمد صدیق کر اگر چه جزو آدم های اتو کشیده است اما افکار و برنامه اش در شورا بخصوص ایام ریاست بیشتر روزمره و روتین بود تا تخصصی و حرفه ای. کر همان شخصی است که ایام انتخابات به مردم وعده داد اگر شهروندان به وی چراغ سبز نشان دهند با نسخه پیچیده شده در چمدانش به نام ش… م… ا ( شورای شیشه ای، مطالبه گری و آبادانی) بندرترکمن را متحول خواهد ساخت. این که چرا آن قرار و مدارها بعد از حضور در ساختمان شورایی به بوته فراموشی رفت همان چیزی است که حالا می توان آن را زیر سوال برد. حتی می توان شخص محمد صدیق کر را به نقد کشید که مطالبه گری، شورای شیشه ای و آبادانی در رده چندم تصمیمات و اولویت کاری او قرار دارد؟

اما یکی دیگر از کسانی که نامش میان گزینه های ریاست شورا آمده و البته از مدت های پیش فکر رییس شدن را در سر می پرورانید، فریدن کلته بود. فردی میانه قد با ظاهر و زبان مخصوص به خود. از حواشی اش می توان فهرستی بلند را هم تهیه نمود که شاید سرجمع آنها دلیلی باشد بر این که وقتی نام او میان گزینه های ریاست آمد استقبال و بازتابی نداشت.
بنا به حرف های درگوشی بین پرسنل شهرداری، ننشستن ردای کلید داری شورای شهر بندرترکمن بر قامت فریدون کلته دومین رخداد ناخوشایندی است که در آن نهاد برای وی پیش آمده. اولی اش گویا بر می گردد به زمان انتخاب محمود کم به سمت شهردار, روزی که این عضو شورا با وجود همه ی دست و پا زدن ها نتوانسته بود گزینه مطرح خود را بر مسند شهرداری بنشاند. گفته می شود او در جریان انتخاب مدیر شهر با سردرگمی تنها نقش یک رای دهنده به محمود کم را داشته است!
سال دوم شورای شهر بندرترکمن با حداقل دستاورد اخیرا تمام شد و شورا در سال سوم با ریاست تاج محمد قزل، نایب رییسی تایماز ایری و منشی گری عبدا… میرابی آغاز به کار کرد. محمد صدیق کر رییس و فریدون کلته نایب رییس در مدت 52 هفته بدون آن که برنامه قوی داشته باشند همه نواقص را به نبود بودجه ربط داده و در مدت مسئولیت شان تنها با شرکت در مناسبت های با ربط و بی ربط، شمارشگر مشکلات و کمبودها بودند.
این رخوت و ناتوانی اگر چه 12 ماه از وقت شهر را گرفت اما ساکنین بومی اینک امیدوارند هیات رییسه جدید با طراحی برنامه قوی از همه توانایی شان برای رشد و تعالی بندرترکمن استفاده نماید تا مردم به عنوان کسانی که محصول سیاست ها و برنامه ها را در دیارشان می بینند، احساس کنند به واقع رکود جای خود را به توسعه و پیشرفت داده است.

✍️خلیل ا… راستگار

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز