امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

هیوه چی ترکمن نیوز 1 300x188 - وحدت سرمایه گرانسنگی است تلاش کنیم خدشه‌ای برآن وارد نشودترکمن نیوز: آغاز سال ۱۴۰۰ در ترکمنصحرا با واقعه دلخراش و غم انگیز حادثه سد گلستان در روستای عرب سورنک همراه شد که پس از آن حوادثه چون تجمع اعتراضی بسیاری از جوانان و صدور بیانیه‌های مختلف از تشکل‌های مردمی را به دنبال داشت، همچنین برخی از رسانه‌های معاند نیز سعی بر دامن زدن و بزرگ کردن آتش دلسوخته مردم منطقه را داشتند که با مدیریت بزرگان ترکمن و همچنین رسانه‌های متین و هوشیار ترکمنصحرا موضوع مدیریت شد و همچنان قضیه حقوقی و قضایی آن از طرف همگان دنبال می‌شود و خواستار اشد مجازات برای مسبب آن همه اغتشاشات منطقه هستند.

در این خصوص با فرماندار سابق شهرستان‌های آق قلا و بندرترکمن گفت و گویی داشتیم که در ادامه نظرتان را به آن جلب میکنم:

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  الیاس هیوه‌چی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ترکمن نیوز با اشاره بر اهمیت و لزوم حفظ وحدت اقوام استان گلستان اظهار داشت: وحدت سرمایه گرانسنگی است تلاش کنیم خدشه‌ای برآن وارد نشود.

وی افزود: حادثه سدگلستان درحوزه روستای عرب سورنک،برای هر انسان عاقل و بالغ مایه تاسف بسیار و شرمندگی است. تمامی کسانیکه فارغ ازهرقوم ومسلکی خبرراشنیده بودند متاسف و متاثر از این جریان بودند که باکودکان معصوم روستا چنین رفتار زشتی صورت گرفته بود، الحمدلله مسئولین شهرستان باجدیت پیگیری و برای حل مشکل اقدام نمودندو نقشه کسانیکه ذهنیت‌های دیگری را در سرداشته و وحدت و یکپارچگی مردم را نشانه گرفته بودندنقش برآب نمودند، که جای تقدیر و تشکر دارد.

هیوه‌چی در ادامه تصریح کرد: بازتاب خبر دیدار گروهی از برادران سیستانی بانماینده محترم ولی فقیه استان گلستان در راستای گلایه و شکایت از آقای رادمهر جای تعجب داشت. نامبرده که از چهره های سیاسی و اجتماعی شناخته شده در بین مردم هستند باتوجه به تفکرات و مواضع شان و اظهاراتی که پس از انتشاراین اخبار داشتند بسیار بعید به نظر می‌رسد که بخواهند رفتار و یا اظهار نظری خارج از چارچوب داشته باشند.

این فعال مدنی افزود: علی‌ایحال، این عزیزان بهتر بود ابتدا قبل از مراجعه به هر شخصیتی، با شخص آقای رادمهر گفتگو می‌کردند و از کم و کیف قضیه اطلاع حاصل می‌نمودند سپس اگر لازم بود اقدامات بعدی را پیگیری می‌نمودند.

هیوه‌چی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طرح موضوع قومیتی است و ممکنست رفتارهای احساسی بعدی رابدنبال داشته باشد که همگرایی و وحدت قومی را دچار خدشه نماید. بسیار بجا و شایسته بود که از ظرفیت‌های عقلا و بزرگان قوم بدون انعکاس و رسانه‌ای شدن استفاده می‌شد تا به راحتی موضوع حل و فصل شود.

وی در ادامه گفت: در طول سالیان متمادی که قومیت‌های بسیاری دراین استان زندگی می‌کنند دوستی و برادری و تعامل و همزیستی مسالمت آمیز زبانزد خاص و عام بوده و هست و این سرمایه گرانسنگی است که بایستی ارج نهیم و از آن مراقبت نماییم که تا مبادا مورد سوء استفاده قرارگیرد و آرامش مردم را برهم زنند.

فرماندار سابق شهرستان ترکمن تاکید کرد: هنر ما بایستی تعمیق وحدت، گذشت و جوانمردی عشق و محبت باشد تا روزها و سال‌های خوب توام با سلامت و با نشاطی رار قم بزنیم و میراثی را به یادگار بگذاریم که شیرینی آن برکام فرزندانمان خوشتر آید.

الیاس هیوه‌چی در خاتمه گفت: تقاضا دارم دردمندان، دلسوزان و عاقلان هر دو قوم سیستانی و ترکمن و سایر دلسوزان جامعه، بانگاه تعاملی و بدون پرداختن به حاشیه‌ها موضوع را فیصله دهند به‌ جهت اینکه دردل آن هیچ حب و بغضی را نمی‌بینم و این یک سوء تفاهمی بیش نیست.

برای همه آنهایی که دل در گرو رشد و توسعه استان توام با وحدت و همدلی دارند آرزوی توفیقات روز افزون دارم.

گزارش و مصاحبه از : یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز