امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

TN 1 32 300x188 - هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس به خط پایان رسید

هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس

ترکمن نیوز:  روز دوم هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 55 راس اسب با حضور پرشور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ روز دوم هفته سوم رقابت‌های کورس پاییزه گنبدکاووس امروز جمعه (4 آذرماه، 59 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 4 رأس اسب به دلایل فنی از دور رقابت‌ها حذف شدند و 55 رأس اسب از نژادهای “ترکمن، دوخون و تروبرد” در شش دور ۱۰۰۰و ۱۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رقابت در دور اول میان اسب‌های نژاد ترکمن (هندیکاپ کلاس 4) (3+ ساله) به مسافت 1200 متر با یکدیگر برگزار شد که یعقوب انفاس با اسب تاخته رستم خانی زودتر از خط پایان گذشت و محمد خوجملی با اسب جانی بیگ سیاه پوش و الله بردی طوئی با اسب آناشید ۲ جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

در دور دوم مسابقات اسب‌های نژاد دوخون (2 تا 6 امتیاز) (2 ساله) در مسافت 1000 متر با هم رقابت کردند که عبدالحلیم قبادی با اسب آرمسترینگ و رامین قهرمانی با اسب ماندانا، کمال دالی جه عطا با اسب تاینی سوم شد.

رقابت دور سوم میان اسب‌های نژاد تروبرد (مبتدی و نبرده) (2ساله) به مسافت 1000 متر برگزار شد که محمد خوجملی با اسب جاستیک، چابکسوار کمال دالی جه عطا با اسب نیلامون و بنیامین جرجانی با اسب مدونا به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

TN 2 26 300x188 - هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس به خط پایان رسید

هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 2) (3+ساله) در مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که  آرمین آق آتابای با اسب سارپ پیشتر از رقبایش از خط پایان عبور کرد، سراج الدین اندروا با اسب سوکراتیس مقام دوم را از آن خود ساخت و امین محمدی با اسب پرنس آلپ به جایگاه سومی اکتفا کرد.

در دور پنجم اسب‌های نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس 4) (3+ساله) به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که یونس اورکلی با اسب اسکای دنسر، متین سالاری با اسب سوپر ماریو و امین محمدی با اسب ماسانیا مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

مسابقات اسب دوانی پاییزه گنبدکاووس در دور ششم با رقابت اسب‌های نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس 1) (3+ساله) در مسافت 1000 متر برگزار شد  که کمال دألیجه عطا  با اسب تاواجیگ مقام اول این دور را کسب کرد، آق اویلی بشگرد با اسب ریو جانیرو نایب قهرمان شد و نورمحمد بهادر با اسب آشیل جایگاه سوم را کسب کرد.

TN 2 1 1 300x188 - هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس به خط پایان رسید

هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس

چابکسوار برتر:
کمال دألیجه عطا
با کسب 1 قهرمانی، 1 نایب قهرمانی و یک عنوان سومی، بهترین چابکسوار روز دوم از هفته سوم کورس پاییزه ۱۴۰۱ گنبدکاووس معرفی شد؛

لیست اسب‌هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول؛
دور دوم؛ گونش ناز
دور سوم؛ جاست بست، استارچیف، ریو کنزی
دور چهارم؛
دور پنجم؛
دور ششم:

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 5 میلیارد و 628 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶گانه تعلق گرفت.

 

لازم به ذکر است: مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس، سال‌هاست در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی تاریخی دیرین و عجین با فرهنگ مردم تورکمنصحرا دارد و مجموعه بزرگ سوارکاری گنبدکاووس به عنوان پایتخت اسبدوانی ایران معرفی شده است.

این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در دو شهرستان استان گلستان (آق قلا و بندرترکمن) نیز با حضور جمع کثیری از تماشاگران برگزار می‌شود.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیئت سوارکاری گنبدکاووس

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز