امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

photo 2018 02 09 17 32 19 1 300x183 - هفته بیست و ششم رقابت‌های اسبدوانی کورس زمستان 96 گنبدکاووس برگزار شد+عکساسبدوانی-ترکمن نیوز–  هفته بیست و ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 45 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،   در هفته بیست و ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس روز جمعه 20 بهمن ماه 54 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 9 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 45 رأس اسب از نژادهای دوخون، تروبرد و ترکمن در 6 دور 1000 ، 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های 3 تا 4 سال ، 8 تا 14 امتیاز، ترکمن، به مسافت 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که امین محمدی با اسب بشوتن زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب شاهو و محمد خوجملی با اسب بل به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و علی عطایی در این دور جایگاه چهارم را با اسب آهوجه کسب کرد.

رقابت دور دوم میان اسب‌های 2 سال، از 8 تا 14 امتیاز، نژاد دوخون، به مسافت 1200 متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب انجوی زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و بنیامین جرجانی با اسب گلسا و متین جرجانی با اسب بادیگارد به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس یاسر جرجانی با اسب ریحان گل بود.

در دور سوم اسب‌های 2 سال، از 8 تا 12 امتیاز، تروبرد، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب پامادور  موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب اروگیت و نادر صالح پور با اسب مستردن به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس کمال دلیجه عطا با اسب گلدن بل در جایگاه چهارم قرار گرفت.

photo 2018 02 09 17 32 07 1 300x216 - هفته بیست و ششم رقابت‌های اسبدوانی کورس زمستان 96 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های 2 سال، از 16 تا 22 امتیاز، دوخون، به مسافت 1200 متر شکل گرفت که ستار مهرانی با اسب ایل طاها زودتر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب شلیک و نورمحمد فیض ا… با اسب لندی به ترتیب دوم و سوم شدند و مهرداد خوجملی با اسب بای بای گلد در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

در دور پنجم اسب‌های از 3 تا 4 سال ، از 50 تا 62 امتیاز، دوخون، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب پیر بابا اولین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب رونین سروین و کمال دلیجه عطا با اسب هیدروژن نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و محمد خوجملی با اسب داز مارال چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

در دور ششم اسب‌های 2 سال ، از 24 تا 30 امتیاز، دوخون به مسافت 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این کورس با درخشش عبدالرحیم آرمیده با اسب اوسین بولت موفق به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب آلتون سا و محمد خوجملی با اسب اوزان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و رامین قهرمانی با اسب سای چلنج به مقام چهارمی اکتفا کرد.

chabok 20b 300x141 - هفته بیست و ششم رقابت‌های اسبدوانی کورس زمستان 96 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

معرفی بهترین چابکسواران هفته

در پایان هفته بیست و ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس، ستار مهرانی و آق اویلی بشگرد  مشترکا با کسب 16 امتیاز بهترین چابکسواران هفته شدند.

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز 840 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور 1 : ردری
دور 2: یاشار2 – سام – زیبای گنبد
دور 3: ریو میرا – ریو آچا
دور 4: شهباد
دور 6: تای سوران – آسیکس

 

لازم به ذکر است؛ هفته بیست و هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس پنجشنبه 26 بهمن ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

خبرنگار : یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز