امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    62140

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:01 | ۰۴ مهر ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اولی های تورکمن صحرا ۱ 1 300x198 - نقد صریح یک شهروند بر یاش‌اولی و یاش‌اولی گری/ چرا یاش‌اولی ها فقط در انتخابات آفتابی می شوند؟تورکمن نیوز: هراز چندگاهی در هنگامه ی انتخابات اعم از شوراها و یا مجلس شورای اسلامی،آوازه ی یاش‌اولی و یاش‌اولی گری در گوشه و کنار و یا درمحافل و مجالس بیشتر به گوش می رسد.

همانطور که همگان مطلع هستند، درعصری زندگی می کنیم که عصر ارتباطات نامیده می شود و افراد در اقصی نقاط عالم در کسری از ثانیه از حوادث و اتفاقات مطلع می شوند و آگاهی کامل بر رویدادها دارند، چه رسد به اینکه از اتفاقات پیرامون منطقه ی محل زندگی خود بی اطلاع باشند.

پس با این تفاصیل الزامی نیست تا گروهی خاص با ترکیبی خاص تر، افسار جامعه و یا منطقه را صاحب شده و تصمیم گیری بجای کل منطقه داشته باشند که اگر اینطور بود نیازی به اصل دموکراسی و نیز هزینه های آنچنانی برای دولت برای برگزاری انتخابات نبود و تعداد معدودی از افراد گزینشی بجای کل افراد جامعه تصمیم گیری می کردند و جلوی کلی هزینه ها واسراف ها گرفته می شد که اینگونه انتخاب یعنی به زیر سئوال بردن اصل دموکراسی و مردم سالاریست که با اصل نظام منافات دارد.

دوم، انتخابات مظهر دموکراسی است ومردم و آحاد جامعه آزادند تا در فضایی سالم وبدور از هر گونه تشویش و اضطراب ، آگاهانه هر آن کس را که با تفکرات و نظرات و نیز با دیدگاههای خود منطبق می بینند انتخاب نمایند که اگر چنانچه فردی از طرف گروهی خاص به جامعه معرفی گردد حق انتخاب آزادانه را از افراد جامعه سلب می نماید و به نوعی اجحاف در حق افراد و به نوعی توهین به شعور جامعه می باشد ،جامعه ای که مترقی و رو به رشد و آگاهی است.

سوم‌؛ اگر بنا را براین بگذاریم که یاش‌اولی ها بدون هیچ چشم داشتی و فی سبیل الله وفقط برای رضای خدا، وحدت وهمدلی در بین افراد جامعه گام بر می دارند و از وقت و استراحت و خانواده و….می زنند تابا ایفای نقش یاش‌اولی خدمتی به جامعه کرده باشند و مهمی اتفاق بیفتد، چرا این مقوله ی یاش‌اولی و یاش‌اولی گری فقط و فقط در بحبوحه ی انتخابات و چند صباح مانده به انتخابات نقش آفرینی می کند؟ چرا در جریان سیل و حوادث دیگر نام و نشانی از اینها نیست؟ چرا جریان یاش‌اولی و یاش‌اولی گری برای متکدیان سرچهار راهها که هرروز بیشتر و بیشتر می شود گامی بر نمی دارد؟ چرا جریان یاش‌اولی و یاش‌اولی گری برای سفره هایی که هر روز کوچکتر و کوچکتر می شود حرکتی از خود نشان نمی دهد؟ و دهها چرای دیگر که مطمئنا هیچ یک از اعضای یاش‌اولی پاسخگو نیستند که هیچ، شاید به باد تمسخر هم بگیرند. چون بااینگونه حرکات باید هزینه های مادی را متقبل شوند وثانیا آبشان ولرم هم نمی شود چه برسد به اینکه گرم شود. مگر یاش‌اولی های ما به نوعی خودشان را سرآمد جامعه و روشنفکر می پندارند کمتر از سلبریتی ها هستند که با ایجاد کمپین ها بفکر کمک به اقشار جامعه هستند تا مشکلی از مشکلات افراد جامعه را مرتفع نمایند.

خلاصه در جامعه کنونی ،یاش‌اولی که هزینه ندهد وفقط در جلسات شرکت کند و حرف بزند و پی کار خود باشد، دردی از دردهای جامعه را حل نمی کند که هیچ، گروهها وافراد دیگری را نیز منفعل نموده و گره ی کارها را بیشتر خواهد کرد. یاش‌اولی باید در همه زمانها و مکانها و همگام با مردم باشد نه فقط در هنگامه ی خاص و مترصد منافع خود، که این نوع یاش‌اولی و یاش‌اولی گری برنامه ریزی های حساب شده را در اذهان عموم متبادر خواهد کرد.

من الله التوفیق

✍️نویسنده : ع.ث

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز