امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

رئیس کل بانک مرکزی در خراسان جنوبی:

نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده کاهش می یابد

  • کد خبر :

    661

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:30 | ۰۷ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

bank 7sh 300x176 - نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده کاهش می یابداخبار بانک-تورکمن نیوز-  رئیس کل بانک مرکزی گفت: از شنبه آینده نرخ سپرده بالای 15 درصد در کشور نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سیف، رئیس کل بانک مرکزی امروز در شورای هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی گفت: از شنبه آینده نرخ سپرده بالای 15 درصد در کشور نخواهیم داشت و به همین موازات نرخ سود تسهیلات بانکی را هم کاهش می دهیم تا به محدوده نرخ تورم برسیم.
وی افزود: امسال 50 هزار میلیارد تومان برای بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی کشور در نظرگرفته ایم که 20 هزار میلیارد تومان برای سرمایه درگردش واحد های متوسط و کوچک است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی خطوط تولید این واحد هاست و 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی است.
سیف با بیان اینکه تلاش می کنیم تا 900 هزار شغل در کشور ایجاد شود،افزود: نظام بانکی کشور افتخار دارد که در خدمت تولید و اقتصاد و اشتغال است در همین رابطه پارسال توانستیم 17 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات را به 24 هزار و 500 واحد کوچک پرداخت کنیم تا تحرک تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود.
وی با بیان اینکه اولویت نظام بانکی کشور در سال 96 همچنان حمایت از تولید و اقتصاد و کمک به توسعه صادرات است گفت: با وجود اینکه ما در نظام بانکی با محدودیت مالی مواجه هستیم اما همچنان پرداخت تسهیلات داریم.
رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی نظام بانکی که حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی است، افزود: برای اینکه بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم باید ازهدر رفت منابع محدود تسهیلاتی بانکی جلوگیری کنیم و آن را به طرح هایی اختصاص دهیم که بیشترین بازده را در تولید و رونق اشتغال دارد.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه خشکسالی سبب شده بخشی از در آمد و اشتغال را در این استان از دست بدهیم گفت: خوشبختانه بانک ها در این استان تعامل خوبی دارند و کمترین مشکل را داریم اما نیاز به کمک بیشتری هستیم که امیدواریم بانک ها بیشترین همکاری را کنند.
در این جلسه مسئولان خراسان جنوبی خواستار رونق طرح های تولیدی با نرخ تسهیلات بانکی 5 درصد کمتر از مصوب از شورای پول و اعتبار، اختصاص 10 هزار میلیارد ریال سهمیه از محل صندوق توسعه ملی، اختصاص خط اعتباری ویژه خارج از منابع استانی، افزایش مدت بازپرداخت تسهیلاتی به واحد های تولیدی شدند.

 گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز