امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گلستان-ترکمن نیوز-  استاندار گلستان گفت: موانع غیرمنطقی در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از دلایل اجرا نشدن طرح های بزرگ وعامل بی رغبتی سرمایه گذاران برای حضور در گلستان است.

ostandarturkmen 24d 300x169 - موانع غیرمنطقی مانع سرمایه گذاری در گلستان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،   سیدمناف هاشمی عصرشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: برخی طرح ها با وجود اصرار فراوان سرمایه گذاران برای آغاز اجرای آن، به دلیل مقاومت برخی ادارات راکد مانده و فرصت های تاثیرگذار ایجاد اشتغال در حال از بین رفتن است.
وی بیان کرد: شاید با بررسی این شرایط نامناسب و فراهم نبودن امکان سرمایه گذاری راحت برای بخش خصوصی بتوان به خوبی و روشنی دلایل عقب ماندگی گلستان از قطار توسعه و پیشرفت صنعت کشور را متوجه شد.
استاندار گلستان افزود: یکی از طرح های روی زمین مانده اما تاثیرگذار بخش خصوصی گلستان، تله کابین علی آباد است که به جز بخش آب و مسایل مرتبط با آن، دیگر مجوزها دریافت و مشکلی برای آغاز طرح وجود ندارد اما متاسفانه باز هم برخی دستگاه ها بی دلیل از شروع آن جلوگیری می کنند.
وی در ادامه به مشکل راه اندازی کشتی تفریحی در آب های گلستان اشاره کرد و گفت: با وجود مراجعات مکرر سرمایه گذار بخش خصوصی هنوز اداره کل بنادر و کشتیرانی گلستان پاسخ روشنی به این درخواست نداده و مشخص نکرده است که آیا امکان این گونه سرمایه گذاری ها در استان وجود دارد.
هاشمی بیان کرد: اینگونه مقاومت ها در فرایند توسعه و پیشرفت گلستان بیهوده است و نمی توان با سهل انگاری در پاسخ به نامه های اداری موجب خلل و کندی در روند رو به رشد استان شد.
وی ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که اگر این طرح در گلستان به ثمر ننشیند، استانهای مجاور و برخوردار از آب از سرمایه گذاری که کشتی تفریحی اجرای این طرح را خریداری کرده است به گرمی استقبال خواهند کرد.
استاندار گلستان در ادامه بر لزوم اجرای طرح راه آهن گرگان – مشهد تاکید کرد و گفت: بی شک اگر این طرح زیربنایی به عنوان یکی از وعده های دولت و رییس جمهوری به مردم اجرا نشود دیگر پاسخی به مطالبات مردم استان نخواهیم داشت.
وی بیان کرد : رونق اقتصادی گلستان مشروط به اتصال به خراسان از طریق خط آهن است و در کنار برقی کردن خط آهن اینجه برون – گرمسار – تهران، می تواند موجب شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه گلستان شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشورترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
اقتصاد گلستان بیشتر برپایه کشاورزی استواراست، صنعت در این استان بیشتر در حوزه صنایع کوچک و متوسط و با فرصت اشتغال کم فعالیت دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز