امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

شیری 300x200 - مراقبت از دندان های شیری را جدی بگیریدترکمن نیوز: مراقبت از دندان های شیری به دلیل اثر بر روی دندان های دایمی بسیار حایز اهمیت است و باید جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  مراقبت از دندان های شیری به دلیل اثر بر روی دندان های دایمی بسیار حایز اهمیت است و باید جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دندانپزشک متخصص کودکان با اعلام این خبر گفت: رویش نخستین دندان های شیری حدود 6 تا 12 سالگی رخ می دهد و به طور تقریبی تا سه سالگی همه دندان های شیری در دهان کودک ظاهر می شود.

دکتر مرضیه عباسی با بیان این که هر کودک دارای 20 دندان شیری است، افزود: مراقبت از دندان های شیری به ویژه دندان های آسیاب بسیار حایز اهمیت است و زود از دست دادن این دندان ها نه تنها در جویدن و ظاهر کودک بلکه در رویش دندان های دایمی نیز می تواند اختلال ایجاد کند و باعث نامرتبی آن ها و مشکلات ارتودنسی شود.

وی توضیح داد: مراقبت نکردن از دندان های شیری باعث ایجاد ناراحتی، درد و گاهی تورم و عفونت در دهان می شود که در مواردی گسترش عفونت می تواند خطرناک باشد.

وی زمان مناسب تعویض مسواک را هر 3 ماه اعلام کرد و اظهار داشت: برای حفظ سلامت دندان ها، مسواک زدن پس از هر وعده غذایی توصیه می شود که تکرار مداوم آن باعث شکل گیری عادت صحیح در کودک می شود.

وی ادامه داد: قبل از رویش دندان ها می توان با استفاده از گاز لثه های کودک را تمیز کرد و پس از رویش نخستین دندان، مراقبت و بهداشت دهان باید جدی تر شروع و به مرور، مسواک انگشتی و سپس مسواک با سایز کوچک و بسیار نرم برای کودک تهیه و جایگزین شود.

وی استفاده از خمیردندان را پس از 2 سالگی مناسب دانست و عنوان کرد: با وجود پوسیدگی دندانی و یا خطر ایجاد آن می توان با مشورت با دندانپزشک متخصص و نیاز کودک ، استفاده از خمیردندان را زودتر از زمان ذکر شده آغاز کرد و نوع آن باید حاوی فلوراید کم و کنترل شده و ویژه کودک باشد.

وی بر مشاوره بهداشت دهان قبل از یکسالگی تاکید و خاطرنشان کرد: معاینات منظم هر 6 ماه توسط دندانپزشک و رعایت توصیه های آن ها می تواند تضمین کننده سلامت دهان و دندان های کودک باشد.

دکتر عباسی با بیان این که مسواک زدن کودکان زیر 6 سال باید با کمک والدین باشد، گفت: پس از 6 سالگی نظارت و کنترل منظم کافی است و استفاده از نخ دندان یک بار در شبانه روز برای کودکان توسط والدین به ویژه دندان های آسیاب ضروری به نظر می رسد./ اخبار دانشگاه ها

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز