امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Ostandari 23F 300x169 - مدیریت شهری در اجرای طرح بازآفرینی شهری و تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید شتاب کنندگلستان-ترکمن‌نیوز- معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار گلستان از مدیریت شهری گرگان و گنبدکاووس خواست تا در اجرای طرح بازآفرینی شهری و تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید مساعدت و شتاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، سید میر محمد غراوی در مسئولان گرگان مرکز استان اظهار کرد: دکتر روحانی در نشست اواخر سال گذشته با استانداران و وزرا دو سیاست محوری در حوزه مدیریت شهری به استانها ابلاغ کردند که یکی از آنها اجرای طرح بازآفرینی شهری برای شهرهای دارای طرح مطالعات بافت فرسوده بود.
وی ادامه داد: در این طرح هدف گذاری بر احیای بافت فرسوده شهرها و ارائه تسهیلات برای ساکنان آن است.
به گفته وی؛ براساس این طرح علاوه بر ارائه وام کم بهره برای ساکنین در مبحث تراکم بنا نیز امتیازاتی لحاظ می شود و در بحث ملی مقرر شد تا صد درصد (یک طبقه)تراکم افزوده داشته باشند بدون اینکه مکلف به پرداخت عوارض شوند.
غراوی ادامه داد: در کمیسیون های ماده 5شهرهای گرگان و گنبدکاووس نیز مقرر شده تا ساکنان امکان یک طبقه افزایش بنای دیگر را بدون پرداخت عوارض داشته باشند.
وی افزود: این اقدام در راستای ساخت بناهای مستحکم و بر اساس طرح مطالعات بافت فرسوده است.
معاون استاندار گلستان به کمک سازمان شهرداری و دهیاری های کشور به استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یکهزار و 180 میلیارد ریال به شهرداری های 33 گانه استان و دهیاری ها پرداخت شد.
غراوی همچنین اظهار کرد: طبق قانون شهرداری مکلف است سرانه ها را براساس استانداردها تعیین کند و بسیاری از سرانه‎های شهری ما با استانداردها فاصله دارد و باید تلاش شود تا این موارد رفع شود.
16 شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت دو هزار و 28 هکتار بوده که 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع است.
بافت های فرسوده گرگان مرکز گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز