امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مختومقلی فراغی ویژه نوجوانان 300x181 - «مختومقلی فراغی» چهره‌ای آشنا با اندیشه‌ای برای همه‌ی نسل‌ها استتورکمن نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در اولین جشنواره نکوداشت شاعر پرآوازه ی ایرانی ترکمن «مختومقلی فراغی» ویژه ی نوجوانان استان گلستان گفت: در این میان شاعر نامدار ایران زمین و ارزشمند ترکمن صحرا، مختومقلی فراغی چهره ای آشنا با اندیشه ای برای همه ی نسل ها است .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری اظهار کرد: مختومقلی فردی است که اساس اندیشه ی شعر اش، برگرفته از تعالیم قرآن کریم و آموزه های اخلاقی و انسانی و دینی بوده و این ویژگی نشان از خلوص، جامع نگری و تفکر پاک و سازنده ای دارد که الگویی مناسب برای تمام ملل، تمام سنین به خصوص کودکان و نوجوانان به شمار می آید؛ کودکانی که به باور همگان از عناصر اصلی جامعه ی آینده اند.

وی ادامه داد: اندیشه و احساس کودکان و نوجوانان سخت آسیب‌پذیر اند و از هر پدیده‌ای؛ ولو غیر ارزشی رنگی به خود می‌گیرند و چه زیباست خانواده ها با بهره مندی از آموزه های اصیل، ناب و پاک قرآن کریم و اهل بیت(ع) و بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و هنری و ارزشی همچون مختومقلی فراغی که ریشه در این آموزه ها دارند به تربیت روحی و فکری فرزندانشان بپردازند؛ زیرا بر این باورم که ساختن یک جامعه ی سالم، به جهت دادن اصیل و صحیح انسان‌ها بستگی دارد.

این مدیر استانی، اظهار کرد: در روزهای نخست آغاز طرح تابستانه ی کتاب ٩٨ هستیم . ( ٩ کتابفروشی در استان گلستان فعال اند؛ ٦ کتابفروشی در گرگان، ٢ کتابفروشی درگنبد و ١ کتابفروشی درکردکوی) و شایسته است خانواده ها با حضور در کتابفروشی ها و بهره مندی از طرح های تخفیفی فرصت مواجه ی کودکان و نوجوانان خود را با آثار و جان کلام چهره هایی چون مختومقلی فراغی بوجود آورند.

کشمیری تصریح کرد: با این حرکت سازنده امکان رسیدن به جامعه ای سالم را از طریق تربیت صحیح کودکان- رشد ذوق ادبی، هنری و زیبایی شناسی آنها- رشد حس و نیروی نقادی کودکان، جایگزین سازی واژه های درست و تقویت و ماندگارسازی گنجینه واژگان بچه ها، آموزش شیوه های درست سخن گفتن، آگاهی دادن به کودکان نسبت به مسائل پیرامون خودشان، توانمندسازی آنان برای دسته بندی دانش ها فراهم آورند.

یادآوری می شود اولین جشنواره نکوداشت شاعر پرآوازه ی ایرانی ترکمن «مختومقلی فراغی» ویژه ی نوجوانان استان گلستان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، بنیاد مختومقلی و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در محل مجتمع فرهنگی و هنری کانون گرگان برپا شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز