امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    91816

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:10 | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

بندرترکمن - مجوز احداث اسکله در بندر ترکمن صادر شدترکمن نیوز:  استاندار گلستان گفت: سازمان محیط زیست مجوز احداث اسکله در بندر ترکمن را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   هادی حق شناس چهارشنبه ۲۷ اسفند گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان ضمن تشریح اقدامات یک ساله استان و تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان, نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی, اعضای شورای تامین , تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی که در سال ۹۹ همراهی لازم را در مسیر جهش تولید انجام دادند ,تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در استان نسبت به مشابه سال گذشته بسیار بهبود یافته و امروز تعداد بیماران در بیمارستان ها به ۲۲۰ بیمار سیده است در حالیکه سال گذشته حداقل ۱۴۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند.

وی افزود: اقدامات کادر درمانی و همراهی مردم در طول بیش از یک سال گذشته در مقابله با کرونا شایسته تقدیر است که در این مسیر ۸ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است.
استاندار گلستان ضمن تشکر از مردم و کسبه بازار یادآور شد: اگرچه وضعیت امروز شهرهای استان زرد یا آبی و به نوعی با ثبات است اما خطر در کمین است و امیدواریم مردم به روند اجرای پروتکل های بهداشتی, فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن ادامه دهند تا شاهد حداقل محدودیت ها در جامعه باشیم.
حق شناس یادآور شد: اگرچه از حضور مسافران در استان گلستان خوشحال می شویم اما با توجه به شرایط شیوع کرونا با هرگونه چادر زدن, اسکان مدارس و مهمانسراهای دولتی و استقرار در پارک ها مقابله خواهد شد و هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیرش را خواهند داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه بخش گردشگری استان به دلیل سیل سال ۹۸ , کرونای سال ۹۹ و محدودیت های سال جاری با آسیب جدی مواجه شده و امیدواریم هر چه زودتر شاهد رونق دوباره گردشگری در گلستان باشیم.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: جلساتی را با هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره ریاست جمهوری و سیزدهمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار کرده ایم و خوشبختانه با تعامل صورت گرفته امیدواریم شاهد انتخاباتی پرشور و نشاط در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ باشیم.
حق شناس گفت: به ازای هر کرسی شورای شهر ۸ نفر نام نویسی کرده اند و این میزان تقریباً مشابه روند ثبت نام در سال ۱۳۹۶ بوده است.
وی همچنین با اشاره به تامین کالاهای اساسی در استان اظهار کرد: طی ۱۱ ماه نخست سال جاری ۲۸۵ هزار تن مرغ در گلستان تولید شده و اگرچه در اسفند ۹۹ به طور میانگین روزانه ۶۰ و ۷۰ تن مرغ در استان توزیع شده اما طی دو هفته گذشته روزانه قریب به ۲۰۰ تن مرغ در بازار استان توزیع گردیده و امیدواریم طی ۲۰ روز آینده  مسئله صف‌های خرید مرغ به طور کامل مرتفع شود که این اقدام در خصوص روغن به نتیجه رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان توزیع شکر بصورت جدی انجام می‌شود تا مردم برای تهیه آن با مشکل مواجه نشوند.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و همچنین مناطقی که دچار زلزله و رانش زمین شده‌اند پرداخت و تصریح کرد: در جریان سیل ۹۸ بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی بازسازی و نوسازی شدند و همچنین از ابتدای سال جاری با همکاری بنیاد مسکن ۱۰۰۰ واحد مسکونی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفتند که ۶۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض به آنها اعطا می گردد و از تمام روستاییان و آسیب دیدگان تقاضا می شود که هرچه زودتر جهت تکمیل پرونده خود به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.
حق شناس یادآور شد : در سال ۹۹ تعهد ایجاد ۳۳ هزار شغل در استان محقق شد و نرخ بیکاری استان تک رقمی گردید.
استاندار گلستان افتتاح ۸۰ هزار هکتار زهکشی اراضی درتی دولت تدبیر و امید را اقدامی ارزشمند دانست و ادامه داد: از سال ۷۲ تا سال ۹۲ بیش از ۳۱۳ استان تحت پوشش طرح های آبخیزداری قرار گرفتند و این رقم از سال ۹۲ تا به امروز  به ۳۳۰ هزار هکتار رسیده است.
وی ادامه داد:برای سد نرماب به عنوان بزرگترین سد استان در سال جاری ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شد و امیدواریم این سد در بهار ۱۴۰۰ آبگیری شود. همچنین راه آهن ایران, ترکمنستان و قزاقستان که در سال ۹۳ با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره‌برداری رسیده بود خط عریض آن طی هفته‌های اخیر به اتمام رسید.
استاندار گلستان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ گفت : دکل حفاری اکتشافی به نفت در گمیشان نصب شده و به زودی عملیات حفاری آغاز می‌شود , همچنین طرح گردشگری جزیره آشوراده مصوبه سفر ریاست جمهوری به گلستان بوده مورد تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و همچنین سازمان محیط زیست مجوز احداثاسکله در بندر ترکمن را صادر کرد.
استاندار گلستان گفت: با همکاری وزارت تعاون , کار و رفاه اجتماعی بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل فاز ۶ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگوی گمیشان در نظر گرفته شده است و همچنین مجتمع ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری در این شهرستان به عنوان بزرگترین مجتمع ماهیان خاویاری کشور در حال اجراست.
حق شناس گفت: اگرچه سال مالی هنوز به پایان نرسیده اما از بودجه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی استان تاکنون ۶۰ درصد جذب گردیده و امیدواریم تا پایان سال مالی همچون سال گذشته بودجه دستگاههای اجرایی استان به صورت کامل جذب شود.
اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز