امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

turkmenistan 4a 300x166 - عفو 1600 زندانی در ترکمنستاناخبار ترکمنستان-ایتنانیوز-  رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی 1636 نفر از زندانیان این کشور را به مناسبت بیست و ششمین سالگرد استقلال این کشور مورد عفو قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   به نقل فارس، در عشق‌‏آباد، «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی هزار و 636 نفر از زندانیان این کشور را به مناسبت بیست و ششمین سالگرد استقلال این کشور مورد عفو قرار داد.

بردی‌محمد‌اف انگیزه خود از این اقدام را نیکوکاری، نوع‌دوستی و اجرای عدالت دانست و هدف از آن را تحکیم وحدت در جامعه، انسجام خانواده‏‌ها و احترام به ارزش‌های دینی و معنوی مردم ترکمنستان عنوان کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین به مسئولان عالی‌رتبه دولت این کشور دستور داد تا اقدامات لازم برای آزادی هر چه زودتر زندانیان مشمول عفو و بازگشت آنان به خانه و کاشانه خود را انجام دهند.

رئیس جمهور ترکمنستان در طول سال چندین بار به مناسبت روزها و اعیاد خاص مذهبی و ملی، شماری از زندانیان این کشور و نیز زندانیان اتباع کشورهای خارجی از جمله اتباع ایرانی را که در زندان‌های این کشور در حبس به سرمی‌برند، مورد عفو قرار می‌دهد.

عفو زندانیان در ترکمنستان در حالی است که به گفته سفیر ایران در عشق‌آباد حدود 300 زندانی ایرانی در زندان‌های ترکمنستان به سر می‌برند.

قرار است در قالب پروتکل انتقال زندانیان بین 2 کشور فاز دوم اجرای این سند و نیز انتقال زندانیان ایرانی جهت ادامه حبس در کشور خود در آینده نزدیک اجرا شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • بهزادمردای

    باسلام خداروشاکریم اگرامکان عفوزندانیان اجراشودخیلی خوشحالیم

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز