امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    3584

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:44 | ۰۶ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار گلستان – ترکمن نیوز – استاندار گلستان با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیرساخت های ریلی این استان بویژه تکمیل راه آهن اینچه برون گفت: این خط ریلی باید برای این منطقه و استان ارزش افزوده ایجاد کند.

Rah Ahan 6Mehr ITNA 116 300x200 - راه آهن اینچه برون باید برای منطقه ارزش افزوده ایجاد کند+تصاویربه گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   حسن صادقلو روز پنجشنبه در مراسم ورود اولین قطار کانتینری چین به ایران از طریق راه آهن اینچه برون گنبدکاووس که باحضور معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه ترانزیت کالا ، از راه های ایجاد ارزش افزوده برای این خط ریلی ست.
وی با تاکید بر ضرورت پایداری و استمرار تردد قطارهای ترانزیتی از مسیر راه آهن اینچه برون گفت: برای تحقق این مهم باید معافیت ها و مشوق های لازم برای تجار و بازرگانان پیش بینی شود.
صادقلو، تسریع در احداث خط عریض و تغییر بوژی، ایجاد سکوها تخلیه بار در ایستگاه راه آهن اینچه برون، توسعه روابط با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی و چین، راه اندازی ایکس ری کانتینری و احداث بندرخشک را از دیگر نیازهای راه آهن اینچه برون برای ایجاد ارزش افزوده در این خط ریلی برشمرد و بر آن تاکید کرد.
وی تصریح کرد: دولت در چهار سال گذشته اقدامات زیرساختی خوبی در حوزه راه آهن استان گلستان انجام داده که قابل تقدیر است.
استاندار گلستان گفت: دولت این اقدامات را در راستای توسعه خط ریلی اینچه برون انجام داده و چند پیوست کلی نیز برای کریدور شدن این منطقه پیش بینی کرده است.

Rah Ahan 6Mehr ITNA 240 300x200 - راه آهن اینچه برون باید برای منطقه ارزش افزوده ایجاد کند+تصاویر

صادقلو تصویب نهایی ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در مجلس شورای اسلامی و آغاز عملیات اجرایی بندرخشک در این منطقه را دو پیوست توسعه خط ریلی اینچه برون نام برد و افزود: اجرایی شدن این پیوست ها به رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده خط ریلی کمک می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه پیش بینی شده برای جابجایی سالانه 10 میلیون تن کالا در چند سال آینده و 25 تا 30 میلیون تن کالا در دورنمای آینده، اقدامات انجام شده برای رسیدن به این اهداف تاکنون رضایت بخش نبوده است.
وی تصریح کرد: ورود نخستین محموله کانتینری با قطار از چین، طلیعه ای برای توسعه ترانزیت کالا از خط ریلی اینچه برون است.
استاندار گلستان همچنین برلزوم اجرایی شدن خط راه آهن حومه ای گرگان – گنبد – کلاله به عنوان بخشی از راه آهن گرگان – مشهد تاکید کرد و اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح از مطالبات مردم منطقه است که به اندازه یک بزرگراه کار حمل و نقل را انجام می دهد.
نحستین قطار کانتینری کشور چین با طی مسافت دو هزار و 700 کلیومتری و گذر از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان، روز پنجشنبه از مرز اینچه برون در استان گلستان به خاک ایران وارد شد و به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 کشور (استان گلستان) به جنوب کشور یا ترکیه ادامه مسیر خواهد داد.

Rah Ahan 6Mehr ITNA 60 300x200 - راه آهن اینچه برون باید برای منطقه ارزش افزوده ایجاد کند+تصاویر

در آیین استقبال از ورود نخستین قطار کانتینری کشور چین به گمرک اینچه برون گنبدکاووس، علاوه بر معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی مسئولان ارشد استان گلستان از جمله استاندار، معاونین استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند.
تاکنون بخش زیادی از محصولات کشور چین با قطار از گمرک سرخس واقع در خراسان رضوی یا با استفاده از کشتی در جنوب ایران وارد کشورمان می شد و ورود نخستین قطار کانتینری کشور چین به گمرک اینچه برون، گشایش مسیری جدید در مبادلات جدید تجای و اقتصادی با این کشور محسوب می شود.
راه آهن شمال شرق 2 ( استان گلستان) یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب می شود و این مسیر برای انتقال باراز کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) از لحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور کوتاه ترین و ارزان ترین مسیر به حوزه آب های آزاد و کشورهای اروپایی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا در آذر ماه سال 1393 راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون در استان گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
گمرک اینچه برون در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و در فاصله 80 کیلومتری شمال این مرکز شهرستان واقع شده است.

 

گردآوری: گروه خبر ترکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز