امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    84966

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:12 | ۰۸ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

نیوز ۲ 300x300 - در گنبدکاووس هیچ زندانی بابت مهریه وجود نداردترکمن نیوز: رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به سیاست‌های اجرایی در شهرستان گنبدکاووس هیچ زندانی بابت مهریه در زندان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  علی یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: قرض‌الحسنه از سنت‌های اسلامی می‌باشد که در آموزه‌های دینی به آن توصیه شده و یکی از کارهای خداپسندانه‌ای است که می‌توان با آن، گره‌ای از کار فروبسته انسانی گشود، دلی را شاد کرد و اسباب خرسندی خداوند را فراهم نمود.

یزدانی تصریح کرد: وقتی به افراد قرض الحسنه داده می‌شود و بتوانند این مبلیغ را برگردانند موجب فعالیت اقتصادی این افراد می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: از سال 82 با کمک‌های حاج محمد شهرکی به عنوان عضو فعال در شورای حل اختلاف برخی محکومین به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و رسالت معرفی شدند تا وام‌هایی دریافت کنند تا مشکلات مالی خود را حل نمایند.

بزدانی بیان داشت: به مناسبت هفته وحدت و در راستای اجرای سیاست‌های ریاست قوه قضائیه آیت‌الله رئیسی در اجرای طرح‌های غربالگری صورت گرفته با مراجعات مکرر از سوی مسئولین دادگستری در زندان و مصاحبه صورت گرفته با مجرمان مالی و مهریه موجبات آزادی 130 زندانی فراهم آمد.

وی افزود: پرونده‌هایی که قابلیت حل و سازش داشته باشند به شعبه‌ی 11 صلح و سازش شورای حل اختلاف دادگستری ارسال می‌شود، سال 99 در این شعبه با اهتمام ویژه حاج محمد شهرکی رئیس این شعبه 540 پرونده منتهی به سازش شده است.

یزدانی گفت: به عنوان نمونه روزهای گذشته در شعبه بازپرسی دادگستری گنبدکاووس پرونده‌ای دارای 175 شاکی بوده است که با تلاش شعبه‌ی 11 صلح و سازش شورای حل اختلاف دادگستری منتهی به سازش شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته رضایت دو محکوم به قصاص در این شعبه اخذ شد که منتهی به آزادی این دو زندانی گردید.

گزارش از:‌ آرزو بسیا

خبرنگار ترکمن نیوز در استان گلستان

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز