امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    21336

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:46 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار فرهنگی-ترکمن نیوز- رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: یکی از خواسته های ما در دانشگاه علمی کاربردی این است دانشجویان را برای مطالبه گری تهییج کنیم که برای این کار سامانه گزارشات تخلفات به صورت آنلاین را راه اندازی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایرانمحمد حسین امید در جمع اصحاب رسانه استان گلستان گفت: مراکز علمی کاربردی به ۴ سطح دست بندی شده اند که میزان عملکرد هر یک از مراکز براساس شاخص های خاص مورد ارزیابی قرار می گیرد و ایجاد مراکز رشد و نوآوری می تواند یکی از این شاخصه ها باشد.

امید گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که معاونت نظارت را به اختیار تشکیل داد که از سال ۹۵ تاکنون میزان بازرسی ها از واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: یکی از خواسته های ما در دانشگاه علمی کاربردی این است دانشجویان را برای مطالبه گری تهییج کنیم که برای این کار سامانه گزارشات تخلفات به صورت آنلاین را راه اندازی کردیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص به کارگیری اساتید خبره نیز گفت:یکی از برنامه های ما در دانشگاه این است که مدرسین خبره را جذب کنیم که متاسفانه جمع خبرگان و مدرسین ما کمتر از ۲درصد مدرسین می باشند.

وی ادامه داد: البته یک و نیم درصد از این آمار در ۲۵ سال قبل صورت گرفته و نیم درصد مابقی درسالهای اخیر انجام شد.

امید تصریح کرد: مدرس خبره ای که حداقل ۱۰ سال در حرفه ای تخصصص داشته باشد و ملاکهای مورد نیاز را داشته باشد می تواند در دانشگاه علمی کاربردی تدریس کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بیشترین نیاز در زمینه مهارتهای هنری وجود دارد و اگر فردی که تحصیلات دانشگاهی هم نداشته باشد ولی دارای مهارت باشد می تواند بکارگیری شود.

وی توضیح داد: یکی دیگر از برنامه های دانشگاه علمی کاربردی همکاری و تعامل با نیروهای مسلح است به طوریکه در این تفاهم سربازان می توانند در زمان خدمت سربازی در رشته های مختلف مهارتی آموزش ببینند و بعد از اتمام دوران سربازی به عنوان یک فرد ماهر و حرفه ای ایجاد اشتغال کنند و جذب بازارکار شوند.

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

دانشجوسلام

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز