امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    2286

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:50 | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Hatamian 22 Sh 300x209 - خروج آب شیرین ایران به سمت ترکمنستان در اثر بی‌تدبیری وزارت نیرواخبار ایرانتورکمن نیوز عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به خروج آب شیرین ایران به سمت ترکمنستان در اثر بی‌تدبیری وزارت نیرو، گفت: آب شیرین ما به سمت ترکمنستان می‌رود در حالی که امکان سدسازی و ذخیره‌سازی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن, عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مشهدمقدس اظهار داشت: وضعیت آب شرب در حوزه انتخابیه درگز از سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی بهتر است اما در چند روستا مشکل داریم و کیفیت آب پائین است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب در برخی روستاهای شهرستان پائین است بیان کرد: سال گذشته در 23 آبادی مشکل داشتیم که اعتبارات خوبی گرفتیم و مشکلات حل شد و اکنون نیز روستای سیرگان از طریق اعتبارات زلزله زدگان در حال لوله گذاری است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: تونل پشت سد ابیورد نیز به اتمام رسیده و کانالی که از زیر تونل به سد ابیورد می‌رسد 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به سد ابیورد می رسد.

حاتمیان گفت: مشکل عمده درگز، هدررفت آب‌های مرزی است و در همین سیل اخیر، از مشهد و کلات و درگز آب زیادی خارج شد، درگز 5 خروجی آب به سمت ترکمنستان دارد که مطالعات فقط روی 2 مورد صورت گرفته و ما چشمه‌هایی داریم که 30 تا 40 لیتر در ثانیه آب شیرین به سمت ترکمنستان می‌برد و از مرز خارج می‌شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمارهای آب منطقه‌ای تناسبی با واقعیت ندارد، آب شیرین ما به سمت ترکمنستان می‌رود در حالی که امکان سدسازی و ذخیره‌سازی وجود دارد. دریا دریا آب از شهرستان درگز خارج می‌شود. ترکمنستان یک کشور کویری است و کانال قره قوم را احداث کرده‌اند و تمام هرزآب‌های مرز ما را می‌گیرد؛ مقصر اصلی در این زمینه وزارت نیرو است.

حاتمیان با اشاره به اینکه درگز از نظر تجارت چمدانی در کشور اول است بیان کرد: از نظر ترانزیت نیز بعد از مرز بازرگان دوم هستیم و تمام این اتفاقات با وجود جاده بد انجام می‌شود و در این حوزه دارای مزیت نسبی هستیم و اگر به این ظرفیت توجه شود اهمیت تجاری درگز کمتر از نقاطی مانند دریای عمان نیست.

وی گفت: بیکاری در درگز خیلی شدید است و حتی از سایر نقاط استان بیشتر است زیرا دسترسی اندکی به کارخانه‌ها داریم و انتظار داریم درگز را مسئولان به صورت ویژه ببینند و توجه دولتمردان و استانداری خراسان رضوی باید بیشتر از این باشد.

 

گروه خبر تورکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: tasnimnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز