امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

سرمایشی مناسب تورکمن نیوز 300x185 - توصیه‌های لازم برای انتخاب وسایل سرمایشی مناسباطلاعیه-تورکمن نیوز:  با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش دما، اداره کل استاندارد گلستان طی اطلاعیه ای از شهروندان خواست تا در انتخاب وسایل سرمایشی، استاندارد های لازم مرتبط با مصرف انرژی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ در این اطلاعیه آمده است:

برای انتخاب یک کولر مناسب و کارآمد، شاخص های متعددی وجود دارد که برخی از آنها که از عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش مصرف است، به قرار زیر می باشد:

– با توجه به اینکه انواع کولرها مشمول اجرای اجباری استاندارد هستند لازم است کولرهای تولید داخل دارای علامت استاندارد باشند.

– همه کولرها باید دارای شاخص رتبه انرژی باشند. شاخص رتبه انرژی از حرف A تا G لاتین تعریف می شود. در کولرهایی که شاخص رتبه انرژی به حرف A نزدیک تر است رتبه انرژی بالاتر و مصرف انرژی الکتریکی پایین تر است و چنانچه شاخص رتبه انرژی به حرف G نزدیک تر باشد رتبه انرژی و کارایی پایین تر و مصرف انرژی بیشتر می باشد.

– کولرها به سه کلاس آب و هوایی 1-گرمسیری، 2-معتدله و 3- خنک تقسیم بندی می شوند. برای اینکه یک کولر کارایی بالا و مصرف انرژی پایین تری داشته باشد لازم است با توجه به اقلیم محل نصب کولر، از کلاس آب و هوایی متناسب در انتخاب و خرید آن استفاده شود. به عنوان نمونه شمال کشور دارای اقلیم معتدل می باشد لذا کلاس آب و هوایی کولرهای مورد استفاده در این نواحی باید از نوع معتدله باشد. لازم به ذکر است کلاس آب و هوایی در برچسب روی کولر مشخص شده است.

– لازم است ظرفیت سرمایشی کولر متناسب با ابعاد و فضایی که نیاز به سرمایش دارد انتخاب شود. به کارگیری دستگاهی با ظرفیت برودتی بزرگتر موجب افزایش هزینه های خرید، تعمیر و نگه داری و مهم تر از همه، مصرف انرژی الکتریکی می شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز