امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گلستان استاندار بالکان 300x225 - توسعه روابط با ترکمنستان در زمینه اقتصادی، فرهنگی، تجاری و بازرگانیترکمن نیوز:  استاندار گلستان با اشاره عمق روابط تاریخی دو استان گلستان و بالکان اظهار کرد: هدف ما توسعه روابط با جمهوری ترکمنستان در زمینه اقتصادی، فرهنگی، تجاری و بازرگانی است و در این مسیر استان بالکان نقشی کلیدی و پراهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با آقای آتا خاللی یف استاندار بالکان جمهوری ترکمنستان تصریح کرد: بیست و پنجمین سالگرد اعلام بی طرفی جمهوری ترکمنستان را به تمام مردم و مسئولین این کشور تبریک عرض می کنم.

وی افزود: خوشبختانه روابط گلستان و بالکان به لحاظ دینی، قومی، فرهنگی و تجاری در گذشته مناسب بوده و تا پیش از شیوع ویروس کرونا روابط تجاری و بازرگانی قابل قبولی بین دو استان حاکم بوده که باید تلاش کنیم این روابط رونق بگیرد.

استاندار گلستان یادآور شد: گلستان در تولید 15 محصول کشاورزی در کشور دارای رتبه تک رقمی است و استان بالکان می تواند از این محصولات نظیر گندم، کلزا، مرغ و محصولات باغی استفاده کند.

حق شناس گفت: از استاندار بالکان و هیات های مختلف از جمهوری ترکمنستان دعوت می کنیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزبانی ما را برای حضور در مزار شاعر شهیر ترکمن، مختومقلی فراغی ، پذیرا باشند.

وی ادامه داد: آمادگی لازم جهت مبادلات علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و بازرگانی بطور کامل در گلستان وجود دارد و توسعه این مبادلات را به نفع مردم هر دو استان و کشور می دانیم.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: فرودگاه گرگان ظرفیت پذیرش 2 میلیون مسافر را در سال دارد و ما آمادگی برقراری خط هوایی بین دو استان را داریم.

حق شناس گفت: اگرچه در حال حاضر کشتی های گلستانی از بندر امیرآباد و بندرانزلی به بندر ترکمن باشی تردد می کنند اما در تلاشیم که هرچه زودتر با احداث بندری در گلستان این ارتباط بصورت مستقیم برقرار شود.

وی اظهار کرد: آمادگی این را داریم که مسائل و موضوعات دو استان در ارتباطی ویدئو کنفرانسی در شرایط کرونا ، حداقل هر دوماه یکبار برقرار شود تا بتوانیم به برنامه های عملیاتی مشترکی دست پیدا کنیم.

همچنین در این ارتباط ویدئو کنفرانسی استاندار بالکان اظهار کرد: با توجه به سیاست بیطرفانه جمهوری ترکمنستان ، از هرگونه توسعه روابط تجاری و فرهنگی خصوصا با همسایگان خود استقبال می کنیم.

آتا خاللی یف استاندار بالکان تصریح کرد: ما آمادگی توسعه روابط با استان گلستان در زمینه اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، صنایع نفتی، دریایی ، فرهنگی، گردشگری، بندری و بازرگانی را داریم و امیدواریم این توسعه روابط منجر به قرابت بیش از پیش روابط مردم دو استان و دوکشور شود.

لازم به ذکر است بر اساس توافق دو استاندار مقرر شد 2 ماه بعد موضوعات این جلسه ویدئو کنفرانسی مورد بررسی قرار گیرد تا این روابط بتواند موجب رشد و توسعه دو استان گردد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز