امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    24417

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:19 | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

taavon 30kh 300x199 - تصويب بيش از 160 طرح اشتغال روستايي با اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال در سه ماهه نخست سالگلستان-ترکمن نیوز-  مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: بیش از ۱۶۰ طرح اشتغال روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در ۳ ماه نخست سال در استان گلستان تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  به نقل روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، مازندرانی در جلسه با معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید به عنوان مدیر معین کشور اظهار داشت: در این جلسه تعداد 10 پرونده اشتغال روستایی بالای یک میلیارد ریالی با اعتباری بیش از 14 میلیارد ریال مصوب شد.

وی بااشاره به اینکه بروکراسی اداری و فرآیند پیچیده وصول تسهیلات توسط بانک‌ها باید برطرف شود، افزود: 1300 طرح از آغاز سال جاری تاکنون برای تائید و اختصاص تسهیلات به بانک‌ها تحویل داده شده که صندوق کارآفرینی روند خوبی را دراین جهت داشته است.

پهلووری مدیر صندوق کارافرینی امید استان گلستان هم در این جلسه گفت: صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از ابتدای سال تاکنون 160 طرح اشتغال روستایی به مبلغ 45 میلیارد ریال را مصوب کرده که تاکنون 11 میلیارد ریال پرداخت شده و بقیه در حال اخذ ضمانت است که تا پایان ماه جاری منجر به پرداخت 30 میلیادر ریال می‌شود.

اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید هم در این نشست اظهار کرد: از اولویت‌های صندوق تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی است اما دقت در کار نباید فدای سرعت شود و تسهیلات در اختیار عده‌ای رانت جو قرار گیرد.

وی افزود: فلسفه پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری تثبیت جمعیت روستاها، ممانعت از مهاجرت به شهرها و جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: همه روسای شهرستانی وظیفه دارند مشکلات مردم را مرتفع و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

اصحابی با بیان اینکه برخی از کارهای اداری توسط روسا تسریع شود، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته روند استعلامات و امور مالیاتی در صندوق با انعقاد تفاهم‌نامه کاهش یافته است. اگر می‌خواهیم شاهد مهاجرت معکوس در روستاها باشیم باید اشتغال ایجاد کنیم و نگاه شوراها و دهیاران باید به این سمت باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در برخی از روستاهای شهرستان‌ها اقدامات خوبی در راستای ایجاد اشتغال صورت گرفته که انتظار داریم مردم در زمینه اشتغال مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز