امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    110330

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:19 | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

هیوه چی 1 1 300x200 - تاشکند میزبان اولین نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی استترکمن نیوز:  رئیس هیئت مدیره پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن از برگزاری «نخستین نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایران» در مجموعه نمایشگاهی Uzexpocentre خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از خبرگزاری رسمی دنیو، سلیمان هیوه‌چی اظهار کرد: این رویداد به منظور توسعه بیشتر همکاری های صنعتی با کشورهای خارجی و همچنین در چارچوب اجرای توافقات حاصل از چهاردهمین نشست کمیسیون بین دولتی توسعه تجارت، اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی و تجاری برگزار شد.

وی افزود: بیش از 30 تولیدکننده مطرح ایرانی در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و کشاورزی، تولید مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، محصولات غذایی، شوینده ها، فولاد و لوازم خانگی و تولیدکنندگان خط تولید در این نمایشگاه حضور دارند.

2 223 300x212 - تاشکند میزبان اولین نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی است

سهام دار و مدیر بازرگانی شرکت سبد طلایی ایرانیان مجری برگزاری این نمایشگاه گفت:  11 می (21 اردیبهشت) سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ازبکستان و ایران است. این روز مهم برای دو کشور را به تبریک می گویم و آرزوی توسعه و تعمیق بیشتر روابط دوستانه و گرم بین دو کشور برادر در آینده دارم.

همانطور که اطلاع دارید، نخستین نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای صنعتی و تولیدی جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی 9 لغایت 11 می در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شهر تاشکند افتتاح شد.

مهم‌ترین هدف و انگیزه از برگزاری این نمایشگاه توسعه تعاملات متقابلا سودمند اقتصادی بین شبکه فعالان اقتصادی دو کشور است.

نگاه ما در این نمایشگاه فراتر از صرف یافتن بازارهای جدید و مبتنی بر عمق‌بخشی به روابط اقتصادی دو کشور است.

از این رو، در نگاهی راهبردی نگاه به منافع بلندمدت در اشتراک ظرفیت‌ها و تولید مشترک داریم.

تولیدکنندگان ایرانی ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوب و در برخی حوزه‌ها پیشرفته‌ای دارد که آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی‌های روز خود برای تقویت تولید در ازبکستان است.

همچنین تولیدکنندگان ایرانی به خوبی از فضای مساعد و رو به رشد سرمایه‌گذاری در ازبکستان که طی سال‌های اخیر به واسطه برنامه اصلاحات آقای شوکت میرضیایف ایجاد شده است آگاه‌اند و از این رو، تقویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و تولید مشترک از جمله اهداف کلیدی این نمایشگاه است.

در حوزه تجارت نیز با مطالعات تخصصی و دقیق انجام شده و بهره‌گیری از تجربیات گرانبهای تجار، تلاش شده تا در حوزه‌های مکمل و غیررقابتی صنایع و تولیدات ایرانی در ازبکستان حاضر شوند.

همین موضوع نیز سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان حوزه بازارهای مکمل و به ویژه شرکت‌های بزرگ دولتی در این نمایشگاه حاضر شوند.

4 134 300x212 - تاشکند میزبان اولین نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی است

یکی دیگر از اهداف مهم این نمایشگاه، گشایش بازار امیدوارکننده و مطلوب آسیای مرکزی برای تولیدکنندگان ایرانی است که ازبکستان در این بازار نقش مهمی را ایفا می کند که از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار است.

سومین و مهم‌ترین هدف ایجابی نمایشگاه هم تقویت شبکه ارتباطات تجاری، اقتصادی و صنعتی بین جامعه اقتصادی ایران و ازبکستان است.

به منظور تحقق این هدف ارزشمند، همایش‌های یک روزه و نشست‌های B2B در حاشیه نمایشگاه طراحی و تدارک شده بود که برگزار شد.

در صورت تحقق شبکه مویرگی ارتباطات به ویژه در حوزه کسب‌ و‌ کارهای خرد و متوسط، می‌توان شاهد پایداری روابط تجاری بین دو کشور در هر شرایطی بود.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز