امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    17225

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:33 | ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

D.S 7O 300x198 - بیماری‎های غیر واگیر، عامل 76 درصد از مرگ و میر در گلستانگلستان-ترکمن نیوز- رئیس مرکز بهداشت گلستان عامل 76 درصد از مرگ و میر در استان را بیماری‎های غیر واگیر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، سراج‎الدین عارف‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه عامل 76 درصد از مرگ و میر در گلستان بیماری‎های غیر واگیر است، اظهار کرد: از این آمار، 46 درصد را بیماری‎های قلبی و عروقی تشکیل می‎دهد.

وی خود مراقبتی را یکی از اقدامات مهم در جهت مقابله با عوامل بیماری‌زا عنوان کرد و افزود:با تغییر سبک زندگی و تغذیه می‎توان به مبازره با عوامل بیماری‎زا پرداخت.

به گفته رئیس مرکز بهداشت گلستان، 30 دقیقه تحرک در روز، مصرف سه تا پنج واحد میوه در روز برای پیشگیری از سرطان، عدم نوشیدن چای داغ، کاهش مصرف نمک و شکر از جمله اقداماتی است که می‎توان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‎ها انجام داد.

*فعال بودن نظام ارجاع الکترونیک در 7 شهر گلستان

عارف‌نیا در خصوص وضعیت نظام ارجاع خدمات پزشکی در استان گفت: در نظام ارجاع خدمات پزشکی، نخست باید به این امر را فرهنگسازی کنیم تا مردم روستا به پزشک روستا اعتماد داشته باشند و بدانند که برای این پزشک نیز زحمات زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای جمعیت روستاهای بالای 5 هزار نفر یک پزشک در نظر گرفته شده است در حال حاضر 250 پزشک به صورت پراکنده در سطح روستاهای استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس مرکز بهداشت گلستان نخستین قدم در بحث نظام ارجاع را باور به پزشک مراکز خدمات بهداشتی عنوان کرد و گفت:در صورت فرهنگ‌سازی این امر می‎توان از مزایای بیمه و پوشش بیمه به نحو احسن استفاده کنیم.

عارف‌نیا اذعان کرد: در هفت شهر استان نظام ارجاع الکترونیک فعال است و تمام روستاییان پرونده الکترونیک سلامت دارند./خبرگزاری فارس

https://t.me/ITNAnews

لینک عضویت کانال تلگرام

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز