امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Gardesh 2E 300x207 - بیش از 543 هزار مسافر نوروزی ازجاذبه های گردشگری گلستان بازدید کردندگردشگری-ترکمن‌نیوز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از 27 اسفند 96 تا پایان اول فروردین 97 تعداد 543 هزار و 902 مسافر از جاذبه های گردشگری استان شامل اماکن تاریخی، توریستی و تفریحی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از ایرنا، ابراهیم کریمی گفت: استان گلستان دارای یک هزار و 500 جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی می باشد که 756 اثر آن در فهرست آثار ملی و یک اثر (برج قابوس گنبدکاووس) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
وی افزود: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.
کریمی اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع 66 هزار و 576 مسافر در مراکز اقامتی 14 شهرستان استان گلستان شامل هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، طرح خانه مسافر، اقامتگاه ها و کمپ های موقت و مدارس اسکان یافتند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد حضور و بازدید مسافران نوروزی به این استان همچنان ادامه داشته باشد.
استان گلستان واقع در شمال کشور با ساکنانی از اقوام و مذاهب مختلف، داشتن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا و گستره ای از همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و نیز آثار تاریخی و طبیعی بسیار، همواره در ایام تعطیلات نوروزی میزبان صدها هزار مسافر از اقصی نقاط کشور است.
همچنین عبور جاده تهران – گرگان – مشهد و واقع شدن میان دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد، وجود جنگل ها، مزارع سرسبز گندم و گل های طلایی کلزا در فصل بهار از دیگر ویژگی های استان گلستان برای جذب مسافران نوروزی است.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز