امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    93435

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:09 | ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

14000201000121 Test PhotoN 150x150 - برگزاری نخستین نشست شورای بازرگانی ازبکستان و لتونیترکمن نیوز: نخستین نشست شورای بازرگانی ازبکستان و لتونی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  بر اساس گزارش سفارت ازبکستان در شهر «ریگا»، از طرف هیات ازبکستان «فریزشاه عثمان اف» معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع این کشور و از طرف هیات لتونی «یانیس موزگا» رئیس شرکت Sonora ریاست این شورا را بر عهده داشتند.

در نخستین نشست شورای بازرگانی روسای سازمان‌های تخصصی و همچنین روسای حدود 50 شرکت از ازبکستان و لتونی فعال در زمینه‌های صنایع شیمیایی، داروسازی، نساجی، فن آوری های اطلاع رسانی – مخابراتی، حمل و نقلی، ترانزیتی، لجستیکی و آموزشی شرکت کردند.

سخنرانان از آغاز فعالیت شورای بازرگانی به عنوان سکوی همکاری‌های نزدیک و مستقیم محافل بازرگانی دو کشور استقبال کردند.

در این شورا تاکید شد که آغاز فعالیت شورای بازرگانی امکان سازماندهی مراسم‌های مشترک را مبنی بر تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فنی، حمل و نقلی- لجستیکی بین ازبکستان و لتونی فراهم می‌کند.

شرکت کنندگان کسب مقام کشور ذینفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) توسط ازبکستان که امکان صادرات بدون عوارض کالاهای محلی به بازارهای اروپایی را فراهم می‌کند، یک عامل مساعدت کننده عنوان کردند.

در پایان این نشست در مورد ایجاد وب سایت شورای بازرگانی ازبکستان و لتونی، برگزاری نخستین نشست کاری مبنی بر اجرای عملی (GSP+) در تجارت دو کشور، سازماندهی سفر هیئت ازبکی به سرپرستی عثمان اف به لتونی پس از بهبود اوضاع همه گیری در کشورها به توافق رسیدند.

لتونی استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 22 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 3 نوامبر سال 1993 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

گردآوری: گروه بین الملل ترکمن نیوز
منبع: فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز