امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

TN 1 28 300x188 - برگزاری جشنواره زیبایی اسب و همایش ملی اسب در گنبدکاووس+فیلم مصاحبهترکمن نیوز – معاونت اسبدوانی فدراسیون سوارکاری کشور گفت: گنبدکاووس خواستگاه واقعی و مهد اسب ترکمن است و تلاش داریم جشنواره زیبایی اسب را در این شهرستان در سطح ملی برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حکیم ایگدری در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر در مصاحبه با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: برگزاری جشواره زیبایی اسب همراه با همایش علمی در سطح ملی با میزبانی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد مکاتبات اولیه با فدراسیون سوارکاری کشور همچنین هیات سوارکاری استان گلستان انجام شود و با اخذ مجوزهای قانونی در جلسه بعدی کمیته اجرایی و سایر کمیته ها تشکل گردد.

براساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: شهرستان گنبدکاووس و مجموعه سوارکاری این شهرستان به عنوان اولین برگزار کننده جشنواره زیبایی اسب در اسل 1372 بنیانگذار این رشته در کشور می باشد و پس از آن 2 یا 3 جشنواره در این شهرستان برگزار شده و به دلایل نامعلوم مسکوت مانده است.

 

امروز اولین جلسه هم اندیشی برگزاری این جشنواره باهمت و حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونت اسبدوانی فدراسیون سوارکاری، رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس، تنی چند از مسئولین شهرستانی و فعالین صنعت اسب در صحن شورا برگزار شد.

گنبدکاووس با بیش از 400 هزار نفر جمعیت به لحاظ مساحت بزرگترین شهرستان استان گلستان به شمار می رود و درواقع مرکز و قلب ترکمنصحرا است که مهد اسب و اسبدوانی بوده و این دیار را اول با ورزش اسبدوانی و پس از آن والیبال در کشور به عنوان پایتخت 2 ورزش پرطرفدار می شناسند.

اسب ترکمن به ویژه آخال تکه یکی از نژادهای خاص در جهان است که امروزه بهترین نژادهای آن در ترکمنستان و در بخشهایی از ترکمنصحرای ایران: جرگلان، صوفیان و گنبدکاووس تولید و پرورش داده می‌شود.

مصاحبه و گزارش از: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز