امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    87232

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:24 | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

WhatsApp Image 2020 12 19 at 01.21.45 300x150 - ایران ، ازبکستان و هندوستان اولین نشست در مورد استفاده مشترک از بندر چابهار را برگزار کردندترکمن نیوز: ایران ، ازبکستان وهندوستان در مورد استفاده مشترک از بندر چابهار به منظور تقویت ارتباط منطقه ای در حالی که سه کشور اولین نشست سه جانبه خود را با محوریت تجارت استراتژیک و تسهیلات ترانزیت در خلیج عمان برگزار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  اولین جلسه مجازی کارگروه سه جانبه پیگیری پیشنهاد رئیس جمهور ازبکستان (شوکت میرضیایف) در جریان نشست با نخست وزیر هندوستان (نارندرا مودی) مبنی بر افزایش استفاده مشترک سه کشور در بندر چابهار بود. شرکت کنندگان در مورد استفاده مشترک از بندر چابهار برای اهداف تجاری و ترانزیتی و افزایش ارتباط منطقه ای بحث کردند. طرفین همچنین به نقش مهمی که بندر چابهار برای منطقه در ارائه کمک های بشردوستانه در طی شیوع بیماری (کوید 19 ) ایفا نموده است ، اشاره کردند. ”

همه کشورها از پیشنهاد هندجهت برگزاری (روز چابهار ) در حاشیه اجلاس بین المللی دریایی که به میزبانی دهلی نو در ژانویه سال آینده برگزار می شود استقبال نمودند. جزئیات بیشتری از بیانیه مشترک سه کشور اعلام نشده است.

هند در حال حاضر پس از توسعه یکی از پایانه های بندر چابهار، آن را اداره می کند. دراین پروژه استراتژیک با توجه به اهمیت حمل بار و کمک های بشردوستانه به افغانستان ، از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا علیه ایران چشم پوشی شده است.

تحولات اقتصادی منطقه منجر به علاقه مندی مجدد به چابهار شده و وزارت امور خارجه هندوستان اعلام کرد ، ازبکستان از بندر چابهار به عنوان مرکز حمل و نقل استقبال می کند. این امر می تواند فرصت های بزرگ اقتصادی را برای تجار و جامعه بازرگانی منطقه فراهم نماید و علاوه بر ازبکستان سایر کشور های آسیای مرکزی نیز به استفاده از این بندر علاقه نشان داده اند.

ترجمه: دکتر محمد اسدالله پور
فعال سیاسی، اقتصادی و عضو هیئت تحریریه ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز